تور ارزان روسیه: تله کابین از سوی شهرداری مسکوت مانده، موافق جهت تازه هستیم

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران/کرمانشاه سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه به موافقت اولیه برای اجرای پروژه تله کابین کرمانشاه در راستا تازه اشاره نمود و گفت: در حال حاضر این پروژه نه به علت موانع میراثی، بلکه به علت نداشتن سرمایه گذار از سوی شهرداری مسکوت مانده است.

تور ارزان روسیه: تله کابین از سوی شهرداری مسکوت مانده، موافق جهت تازه هستیم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

جبار گوهری در گفت و گو با خبرنگاران، بااشاره به سخنان اخیر معاون سرمایه گذاری شهرداری مبنی بر وجود موانع میراثی پیش پای اجرای پروژه تله کابین کرمانشاه، اظهارکرد: همانطور که تا به امروز تاکید نموده ایم، ما مخالف و مانع توسعه نیستیم و معتقدیم هرکس بخواهد در بستر قانون کار کند، با او همراه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در بحث پروژه تله کابین کرمانشاه، دوستان شهرداری بر بستر قانون حرکت ننموده اند که اکنون کار به اینجا رسیده است.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه ادامه داد: هیچ مسئله ای برای اجرای طرح های توسعه ای در استان نداریم، اما اگر قرار است پروژه ای اجرا گردد، قبل از آغاز آن باید ضوابط میراثی در نظر گرفته گردد.

وی با تاکید براینکه میراث فرهنگی نگهبان آثاری است که به همه مردم تعلق دارد، بیان کرد: اگر قرار است پروژه ای در عرصه و حریم آثار باستانی احداث گردد، باید ضوابط و چار چوب های میراثی را در آن مد نظر قرار داد، در آن صورت ما نیز نه تنها موافقت می کنیم، بلکه تسهیلاتی را هم در اختیار سرمایه گذار قرار می دهیم و حمایت هم خواهیم کرد.

گوهری ادامه داد: متاسفانه برای پروژه تله کابین کرمانشاه هیچکدام از این فرآیندهای لازم صورت نگرفته و حتی موافقت اصولی میراث فرهنگی که پیش از اجرای هر پروژه ای ضروری است اخذ گردد را نیز نگرفته اند.

وی یادآورشد: پیش از اجرای هر پروژه گردشگری باید موافقت اصولی آن را پس از اهلیت سنجی و ارائه پیش طرح از میراث فرهنگی اخذ کرد و پس از آن در پی استعلام از دستگاه های مربوط رفته، اما در پروژه تله کابین کرمانشاه این کار صورت نگرفته و آغاز به اجرای پروژه نموده اند و بخشی از کوه و مجموعه نیز تخریب شده است.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه بااشاره به دغدغه های مسئولین، فعالین و دوستداران میراث فرهنگی در مورد اجرای این پروژه گفت: براین اساس آن موقع از مسئولین شهرداری خواستیم تا این پروژه را متوقف نمایند و حتی به آنها گفتیم کمکشان می کنیم تا این پروژه را اجرا نمایند و آسیب های حوزه میراث فرهنگی کاهش پیدا کند و کار هم بر بستر قانون پیش برود.

وی ادامه داد: سرمایه گذار قبلی این پروژه رفته است، با این وجود حدود یک ماه پیش طرح و جهت نوی را به ما ارائه دادند که به تهران بردیم و موافقت های ابتدایی را برای آن گرفتیم و تاکید کردیم که مشاور پروژه روی طرح نو کار کند و آن را به ما بدهد تا آن را به تهران ببریم و در آنجا تصویب کنیم، اما در حال حاضر چون این پروژه هیچ سرمایه گذاری ندارد از سوی شهرداری مسکوت مانده است.

گوهری اضافه کرد: امیدواریم شهرداری این بار برای اجرای پروژه به وسیله میراث فرهنگی فرآیندهای لازم را طی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1098

به "تور ارزان روسیه: تله کابین از سوی شهرداری مسکوت مانده، موافق جهت تازه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: تله کابین از سوی شهرداری مسکوت مانده، موافق جهت تازه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید