حدود 80 هزار معلم مشمول طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش می شوند

به گزارش چای قند پهلو، تهران (پانا) - نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به طرح تدوین شده برای استخدام معلمان خرید خدماتی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، پیش دبستانی و دوره دیدگان دانشگاه فرهنگیان، گفت در این طرح، معلمان با آزمون داخلی جذب آموزش و پرورش می شوند و طرح مذکور در حال حاضر به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش ارجاع شده است.

حدود 80 هزار معلم مشمول طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش می شوند

به گزارش خانه ملت، جلال محمودزاده با اشاره به طرح تدوین شده در مورد استخدام معلمان غیررسمی آموزش و پرورش، گفت: این طرح شامل 4 گروه خرید خدماتی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی، پیش دبستانی و دوره دیدگان دانشگاه فرهنگیان می گردد که از سال 1391 تا اول مهرماه 1399 در آموزش و پرورش فعالیت داشتند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم با بیان اینکه جامعه مخاطب این طرح مشمول 80 هزار معلم می گردد، اضافه نمود: بر اساس طرح تدوین شده که این معلمان طی دو تا سه سال باید جذب آموزش و پرورش شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در صحن مجلس اعلام وصول شده است، ادامه داد: در این طرح به کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شده تا با سایر طرح های ساماندهی در این کمیته ادغام گردد.

محمودزاده افزود: قرار است این طرح در هفته جاری در کمیته آموزش و پرورش مورد آنالیز قرار گیرد و در حال حاضر 5 طرح دیگر نیز به منظور ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش در کمیته آموزش و پرورش مطرح است که این طرح با سایر طرح ها فرق دارد.

در صورت تصویب برای معلمان غیررسمی آزمون داخلی برگزار می گردد

این نماینده مردم در مجلس یازدهم توضیح داد: اختلاف بارزی که این طرح با سایر طرح ها دارد این است که آزمون استخدامی به صورت داخلی و تنها برای نیروهایی است که در آموزش و پرورش سابقه تدریس داشته اند انجام می گردد اما در سایر طرح ها آزمون به صورت آزاد و برای فارغ التحصیلان تمامی دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: بر همین اساس لازم نیست معلمان برای شرکت در این آزمون سوابق پیوسته بیمه ای داشته باشند و کافی است با ارائه مدارک تدریس خود مشمول آزمون استخدامی آموزش و پرورش شوند.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس اضافه نمود: یکی از مشکلاتی که همیشه معلمان غیررسمی نسبت به آن معترض بودند، نداشتن مدارک لازم بیمه ای و سوابق کار در آموزش و پرورش است که این موضوع به خوبی در این طرح دیده شده تا هرکس سوابق خدمت دارد بتواند در آزمون داخلی پیش بینی شده شرکت کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1089

به "حدود 80 هزار معلم مشمول طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 80 هزار معلم مشمول طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید