خبرنگاران احتمال سیلابی شدن مسیل ها در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

به گزارش چای قند پهلو، شهرکرد- خبرنگاران- مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه بارشی به استان از بعدازظهر سه شنبه اطلاع داد و گفت: این سامانه تا روز آدینه در استان فعال است و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و بالا آمدن آب رودخانه ها در این مدت وجود دارد.

خبرنگاران احتمال سیلابی شدن مسیل ها در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

مهران چراغپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این سامانه بارشی همراه با صاعقه، رعد و برق و وزش باد شدید همراه است.

وی توصیه کرد در این مدت از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، از صعود به ارتفاعات و توقف فعالیت های کوهنوردی خودداری گردد و شیلات داران نسبت به تنظیم آب ورودی استخرهای پرورش ماهی اقدام نمایند.

چراغپور بیشترین تاثیر این سامانه بارشی را در نیمه شمالی و غرب استان به ویژه شهرستان کوهرنگ گفت و گفت: با توجه به تغییر احتمالی در الگوهای فصل بهار هرگونه تغییر در پیش بینی های بعدی به روزرسانی شده است و به اطلاع مردم رسانده می گردد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین نسبت به وقوع تندبادهای لحظه ای و خیزش گرد و خاک در استان هشدار داد و اضافه کرد: این شرایط از روز چهارشنبه در استان حاکم و تا روز شنبه ادامه دارد.

چراغپور سرعت وزش باد در استان را بین 70 تا 100 کیلومتر بر ساعت اعلام و توضیح داد: این سرعت در بعضی ساعات به بیش از 110 کیلومتر بر ساعت می رسد و با ورود گرد و خاک انتقالی از کشور همسایه، کیفیت هوای استان را کاهش می دهد.

وی گفت: شکسته شدن درختان آسیب پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه ها، سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب به سقف های موقت در این مدت دور از انتظار نیست.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 714

به "خبرنگاران احتمال سیلابی شدن مسیل ها در چهارمحال و بختیاری وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال سیلابی شدن مسیل ها در چهارمحال و بختیاری وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید