خبرنگاران جنبش عدم تعهد تحریم های یکجانبه را محکوم کرد

به گزارش چای قند پهلو، نیویورک-خبرنگاران- جنبش عدم تعهد در بیانیه ای، تحریم های غیرقانونی ویکجانبه را محکوم کرد و خواهان برابری در توزیع واکسن کرونا در دنیا شد.

خبرنگاران جنبش عدم تعهد تحریم های یکجانبه را محکوم کرد

جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه ای با تاکید بر دسترسی آسان، به موقع، عادلانه و جهانی همه کشورها به واکسن کووید 19، خواهان اتخاد تدابیر فوری و موثر از سوی جامعه بین المللی برای رفع کردن تحریم های غیر قانونی یکجانبه علیه کشورهای عضو جنبش در شرایط کووید 19 شد.

در این بیانیه که به تصویب نمایندگان 120 کشور عضو جنبش در نیویورک رسید، با اعلام حمایت از کشورهای تحت تحریم های غیرقانونی یکجانبه، اینگونه تحریم ها به عنوان نقض منشور ملل متحد و حقوق بین الملل قویا محکوم شده است.

در این بیانیه همچنین نسبت به توزیع نابرابر واکسن کووید19 میان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه که مانع محو کامل بیماری در سطح جهانی می گردد، به شدت ابراز نگرانی شده و از اقدمات به عمل آمده در چارچوب کواکس برای دسترسی 92 کشور با اقتصاد ضعیف و متوسط به واکسن حمایت شده است.

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد همچنین نگرانی عمیق خود را از تصمیم بعضی کشوهای تعیین جهت محدودسازی صادرات واکسن و تجهیزات پزشکی به کشورهای ثالث که تاثیرهای منفی بر کوشش های کشورهای در حال توسعه جهت مبارزه با بیماری کرونا می گذارد، ابراز کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 693

به "خبرنگاران جنبش عدم تعهد تحریم های یکجانبه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جنبش عدم تعهد تحریم های یکجانبه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید