خبرنگاران طرح توانمندسازی دهیاران استان اردبیل اجرا می شود

به گزارش چای قند پهلو، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل امور روستایی و شورهای استانداری اردبیل گفت: طرح توانمندسازی دهیاران با همکاری پست بانک در این استان اجرا می شود.

خبرنگاران طرح توانمندسازی دهیاران استان اردبیل اجرا می شود

به گزارش خبرنگاران ، میرعلی رحیمی زاد روز چهارشنبه در همایش توجیهی دهیاران خلخال افزود: این طرح با ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سوی پست بانک استان و با هدف تامین منابع مالی موردنیاز برای خرید تجهیزات و ماشین آلات از قبیل بیل بکو ،کامیون حمل زباله و سایر امکانات موردنیاز روستایی اجرا می شود.

وی اظهارداشت: در مقابل 20 درصد از آورده اولیه دهیاران پست بانک استان نسبت به تامین 80 درصد از تسهیلات موردنیاز دهیاران روستاهای مناطق مختلف استان به صورت تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی مدت اقدام می کند.

وی با اشاره به برخی تصرفات غیرقانونی اراضی ملی در داخل محدوده روستاها و همچنین افزایش ساخت وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریم روستاها گفت: با توجه به ضرورت استفاده از تجارب حقوقی در برخورد با این گونه موارد تخلف ،دهیاران باید برای پیشگیری از ادامه این گونه تخلفات نسبت به بهره گیری از وکلای حقوی و یا دفتر حقوقی جهت تشکیل و طرح پرونده های قضایی اقدام کنند.

او افزود: صدور پروانه های ساخت و ساز و برخورد با تصرفات غیرقانونی اراضی ملی در محدوده روستاها به عهده دهیاران بوده و انتظار از بخشداران نظارت بر دهکمک ها و ورود دستگاه های اجرایی استان جلوگیری از تصرف اراضی ملی در خارج از محدوده روستاها است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل اظهارداشت: در صورت نیاز و کمک به دهیاران در جلوگیری از تصرفات غیرقانونی و احقاق حقوق عامه مردم و دولت شورای حفاظت از بیت المال در شهرستان ها تشکیل و به حفاظت از اراضی ملی و پیشگیری از هرگونه دخل و تصرفات غیرقانونی با حمایت های قضایی اقدام خواهد شد.

فرماندار خلخال نیز در این همایش گفت: برخی تصمیمات غلط مسوولان در گذشته مردم مناطق شهری و روستاهای این شهرستان را دچار مشکل کرده است.

فریدون بابایی افزود: در صورتی که با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها و یا مسیل دره های طبیعی برخورد نشود این شهرستان با بحران جدی در مواقع بارندگی روبرو خواهد شد.

وی برخورد با متخلفان ساخت و ساز غیرمجاز و یا متصرفان اراضی ملی و پیشگیری از ساخت بنای غیرمجاز در محدوده روستا را از جمله وظایف مهم دهیاران دانست و افزود: هیچ گونه مسامحه ای از دهیاران در این زمینه پذیرفته نیست و در صورتی که دهیار و یا هر مسوول دستگاه اجرایی ذی ربط در انجام این وظیفه خطیر کوتاهی کند به عنوان شریک جرم به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

فرماندار خلخال گفت: وظیفه دهیاران در این خصوص فقط در داخل محدوده روستا بوده و خارج از محدوده دستگاه های اجرایی شهرستان همچون منابع طبیعی ، امور آب ،جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست باید وظیفه خود را در حفظ بیت المال و حقوق دولت درست انجام دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 319

به "خبرنگاران طرح توانمندسازی دهیاران استان اردبیل اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح توانمندسازی دهیاران استان اردبیل اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید