تور اروپا: درصد کاهش گازهای گلخانه ای در اروپا به وسیله خودروهای برقی

به گزارش چای قند پهلو، در سه ماهه اخیر در کشورهای اروپایی از هر 5 خودرو خریداری شده، یک خودرو برقی بوده است. این خودروها در هر کشور با درصدی متفاوت توانسته اند اندازه گاز دی اکسید کربن را کاهش دهند.

تور اروپا: درصد کاهش گازهای گلخانه ای در اروپا به وسیله خودروهای برقی

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرنگاران به نقل از رویترز، ماشین های برقی ابزار قدرتمندی برای مبارزه با گرمایش دنیای هستند، اما تاثیر آن ها در کشورهای مختلف فرق دارد و ممکن است در مواردی در ایجاد آلودگی با مدل های بنزینی برابری نمایند. صرفه جویی در مصرف کربن دی اکسید در این ماشین ها به منبعی که شبکه آن ها از طریق آن شارژ می گردد و زمان شارژ ماشین بستگی دارد.

بیشترین عملکرد در میان کشورهای اروپایی برای ماشین های کشور سوئیس با نیروی محرکه هیدروالکتریک و هسته ای بوده است که توانسته 100 درصد در مقابل ماشین های بنزینی به کاهش کربن دی اکسید یاری کند. ماشین های برقی در نروژ 98%، فرانسه 96%، سوئد 95% و استرالیا نیز 93% در کاهش مصرف دی اکسید کربن پیروز بوده اند.

ضعیف ترین عملکرد این ماشین ها برای قبرس با 4%، صربستان با 15%، استونی 35% و کشور هلند با 37% بوده است. کشور آلمان که یکی از بزرگترین تولیدنمایندگان خودروهای برقی در دنیا است، توانسته عملکرد خودروهای خود را به 55% صرفه جویی در ایجاد گازهای گلخانه ای نزدیک کند.

در کشورهایی مانند آلمان و اسپانیا که سرمایه گذاری زیادی بر روی انرژی بادی و خورشیدی شده است، اندازه کاهش کربن دی اکسید در این خودروها بسیار به زمانی که خودرو شارژ می گردد بستگی دارد. شارژ این خودروها در بعد از ظهر، زمانی که باد و خورشید به مقدار زیادی در دسترس است، نسبت به شب که شبکه های خودرو با سوخت فسیل یا گاز شارژ می شوند 16-18% عملکرد خودرو را در ذخیره انرژی بالا می برد.

در سه ماهه اخیر، در کشورهای اروپایی از هر 5 خودرو خریداری شده، یک خودرو برقی بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1069

به "تور اروپا: درصد کاهش گازهای گلخانه ای در اروپا به وسیله خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: درصد کاهش گازهای گلخانه ای در اروپا به وسیله خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید