راه حل های پیشگیری از اضافه وزن در ایام تعطیلات نوروز

به گزارش چای قند پهلو، تهران (پانا) - یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت در تعطیلات سال نو، رعایت رژیم غذایی و استفاده از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع براساس کالری، می تواند در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی افراد یاری کننده باشد.

راه حل های پیشگیری از اضافه وزن در ایام تعطیلات نوروز

به گزارش جامعه 24، دکتر اسماء بحرینی با اشاره به راه حل های ساده و کاربردی برای پیشگیری از اضافه وزن در ایام نوروز اظهار کرد: در ایام نوروز به علت بعضی گروه های غذایی که به رژیم غذایی اضافه می گردد احتمال اضافه وزن و چاقی به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال مصرف میوه ها و بعلاوه انواع مختلف شیرینی ها شامل شیرینی های خشک و شیرینی های تر در ایام نوروز به طور قابل توجهی افزایش پیدا می نماید. آجیل ها نیز اگر چه نقش کمی را در رژیم غذایی ایفا و حاوی چربی از نوع خوب و انواع چربی های امگا 3 و امگا 6 و مگان هستند، اما به علت کالری بالا و محتوای بالای چربی، می توانند در بروز اضافه وزن و چاقی سهیم باشد.

این متخصص تغذیه افزود: بنابراین در تعطیلات سال نو، رعایت رژیم غذایی و استفاده از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع براساس کالری، می تواند در پیشگیری از اضافه وزن و چاقی افراد در یاری نماینده باشد.

دکتر بحرینی توصیه کرد: استفاده از غلات به خصوص غلات کامل، استفاده از مواد غذایی با چربی کمتر، عدم مصرف مواد غذایی آماده که دارای چربی افزوده شده هستند باید به خوبی رعایت شوند. بعلاوه بسیاری از این مواد غذایی دارای نمک افزوده شده نیز هستند که می توانند زمینه ساز بیماری های قلبی- عروقی باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین عوامل در رژیم غذایی محدودیت مصرف میوه ها، محصولات دارای شکر و کربوهیدرات ساده مانند انواع بیسکوییت ها، انواع شیرینی ها، کیک ها و بعلاوه مصرف متعادل گروه مغز های گیاهی است.

این متخصص تغذیه گفت: بنابراین توصیه می گردد در ایام نوروز و بعلاوه در تعطیلات، این مواد غذایی به اندازه مناسب مصرف گردد.

وی تاکید نمود: در کنار مصرف مواد غذایی، توجه به فعالیت بدنی با توجه به وجود اوقات فراغت بسیار حائز اهمیت است. فعالیت بدنی هوازی مانند پیاده روی با شدت میانه و به صورت هوازی می تواند در تعطیلات از اضافه وزن و چاقی پیشگیری کند. بعلاوه رعایت فاصله بین مواد غذایی به طوری که فاصله میان وعده غذایی حداکثر 2 تا 3 ساعت باشد و در هر فاصله، اندازه مناسب مواد غذایی مصرف گردد، می تواند در منظم شدن طریقه غذا خوردن نقش موثری ایفا نماید.

بحرینی توضیح داد: با این وجود با توجه به شرایط ویژه ای که در کشور و دنیا به علت سویه های مختلف ویروس کرونا حاکم است توصیه می گردد از حضور در تجمعات و مهمانی ها اجتناب گردد تا سلامتی خود و دیگران به خطر نیفتد و رعایت بهداشت فردی و بعلاوه شستن دست ها و استفاده از ماسک نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی در سرانجام گفت: بعلاوه افرادی که دارای بیماری های زمینه ای مانند انواع بیماری های قلبی و عروقی، انواع سرطان ها و سایر بیماری های مزمن هستند توصیه می گردد در ایام تعطیلات در کنار رعایت رژیم غذایی کامل و متنوع و بعلاوه استفاده از منابع مناسب ویتامین C، پروتئین آهن و ویتامین های گروه B با رعایت بهداشت فردی، از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1204

به "راه حل های پیشگیری از اضافه وزن در ایام تعطیلات نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل های پیشگیری از اضافه وزن در ایام تعطیلات نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید