رد پای دوست ویلموتس در اختلاف علیرضا بیرانوند و سرمربی آنتورپ

به گزارش چای قند پهلو، به گزارش خبرنگاران، علیرضا بیرانوند دروازه بان ایرانی تیم فوتبال آنتورپ بلژیک چند ماه در این تیم نیمکت نشین بود و در این مدت، خبر حاشیه ای از او منتشر نمی شد. با این حال اتفاقات دو هفته اخیر در آنتورپ، بیرانوند را در کانون خبرهای این تیم قرار داد و به نظر می رسد حواشی آن ادامه داشته باشد.

رد پای دوست ویلموتس در اختلاف علیرضا بیرانوند و سرمربی آنتورپ

همه چیز از زمانی شروع شد که ایوان لکو سرمربی آنتورپ ژان بوتز دروازه بان فرانسوی خود را در بازی با تاتنهام نیمکت نشین کرد. لکو در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ اروپا مقابل تاتنهام تصمیم گرفت به علیرضا بیرانوند بازی بدهد. بیرانوند در آن مسابقه دو گل دریافت کرد اما چند موقعیت خوب تیم تاتنهام را مهار کرد و همین مسئله باعث شد در بازی بعدی هم درون دروازه آنتورپ باشد.

آنتورپ بعد از تاتنهام انگلیس، در لیگ بلژیک به مصاف تیم کلاب بروژ رفت که بیرانوند در این مسابقه هم دو گل دریافت کرد و آنتورپ شکست خورد. ایوان لکو بعد از این بازی در اظهاراتی عجیب مدعی شد تصمیمش برای بازی دادن به بیرانوند اشتباه بوده است و پشت دروازه بان ایرانی را خالی کرد.

این اظهارات باعث انتقاد بعضی از کارشناسان فوتبال بلژیک شد؛ از جمله ویم دکنیک دروازه بان پیشین آنتورپ که اعلام کرد بیرانوند با اظهارات ایوان لکو از دست رفته است.

دکنیک البته به موضوع دیگری هم اشاره کرد و برای نخستین بار افشا کرد احتمالاً ایوان لکو از سوی باشگاه برای بازی دادن به بیرانوند تحت فشار بوده است. همین مسئله عصبانیت لکو را در پی داشته که او را وادار کرده است آن حرف ها را بزند.

سرنخ ادعای دکنیک به لوسیانو دونوفریو مدیر ورزشی باشگاه آنتورپ می رسید. کسی که دوستی نزدیکی با مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران داشت و یکی از کسانی بود که در انتقال بیرانوند به آنتورپ نقش زیادی داشت.

بعد از آنکه بیرانوند به آنتورپ پیوست، مارک ویلموتس در مصاحبه ای گفت: من به لوسیانو دونوفریو این موضوع را اطلاع دادم. هر زمان که لوسیانو را می دیدم او می گفت هرکجا بازیکن خوبی دیدی معرفی کن. آن موقع هم به او گفتم یک دروازه بان یک میلیونی (احتمالاً یک میلیون یورو) در ایران دیده ام که غیرعادی است.

از سوی دیگر ادی اسلندرز بازیکن سابق فوتبال بلژیک در مصاحبه ای که اخیراً داشته، بر ادعای دکنیک درباره اختلاف لکو با مدیر ورزشی آنتورپ صحه گذاشته است. اسلندرز گفت: بیرانوند در بازی با تاتنهام تاثیر منطقی بر من گذاشت. فکر می کردم ایوان لکو از عملکردش راضی خواهد بود. با این حال لکو ضربه سختی به دروازه بان ایرانی که در کشور خودش یک شخصیت برجسته است، زد.

اسلندرز تاکید کرد: فکر می کنم چون لکو مجبور شد تحت فشار از بالا بیرانوند را بازی بدهد، آن صحبت ها را مطرح نمود. در غیر این صورت به دروازه بان خود سخت نمی گرفت. گمان می کنم بین لوسیانو و لکو تنش و اختلاف وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگاران، آنتورپ در بازی دو شب پیش خود مقابل زولته وارخم در لیگ بلژیک هم شکست خورد تا ایوان لکو چهارمین باخت متوالی خود را در این فصل تجربه کند. در این بازی البته بیرانوند نیمکت نشین بود و برای همین سرمربی آنتورپ بهانه ای برای باخت پیدا نکرد.

در همین ارتباط بعضی از رسانه های بلژیک از تحت فشار بودن لکو برای جدایی از آنتورپ خبر داده اند. آنتورپ دو روز دیگر باید به میدان برود و به نظر می رسد در صورت باخت در بازی بعدی، سرمربی این تیم تغییر کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 566

به "رد پای دوست ویلموتس در اختلاف علیرضا بیرانوند و سرمربی آنتورپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد پای دوست ویلموتس در اختلاف علیرضا بیرانوند و سرمربی آنتورپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید