رشد دست جمعی نرخ های سود!

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران: امروز 22 خرداد 1400 با وجود اینکه شاهد رشد 40 درصدی معاملات اوراق بدهی دولت بودیم، اما ارز معاملات بار دیگر نتوانست به مرز 200 میلیارد تومان برسد.

رشد دست جمعی نرخ های سود!

به گزارش خبرنگاران امروز حجم معاملات خرد اوراق بدهی دولتی در بازار ثانویه با حدود 40 درصد افزایش به 157میلیارد تومان رسید. این معاملات روی 34 نماد اخزا و 9 نماد اراد انجام شد.

حجم معاملات عمده هم در بازار ثانویه به 11.4 هزار میلیارد تومان رسید که احتمالا به اجرای عملیات اعتباردهی به وسیله بانک مرکزی مربوط می گردد.

آنالیز منحنی بازده استخراج شده از 34 نماد اخزا نشان میدهد که نرخ های بازده نسبت به آخرین روز معاملاتی افزایشی بوده اند. نرخ اوراق با سررسیدهای یک، دو و سه سال با 4 دهم درصد افزایش به ترتیب به 22.43، 22.42 و 22.41 درصد رسید. نرخ بازده اتی در سال دوم هم با 3 دهم درصد افزایش به 22.4 درصد رسید.

منحنی بازدهی اوراق بدهی دولتی چیست؟

امروز فرایند نرخ بازدهی اوراق آینده ونقدی مسطح ومماس با یک دیگر بود. این فرایند عملا با محور 22 درصد مماس بود، به این ترتین می توان گفت که نرخ سود آینده در همه سررسیدها حدود 22 درصد بوده است.

نرخ بازده نقدی و آینده

در بازار اوراق بدهی دولتی، نرخ های بازده اوراق در سررسیدهای زمانی مختلف به وسیله عرضه و تقاضا کشف می گردد. نرخ کشف شده بر اساس این سازوکار مبه وسیله بازده نقدی نگهداری اوراق تا سررسید را نشان می دهد. بعلاوه از تفاوت نرخ های بازده نقدی در سررسیدهای مختلف، می توان برای استخراج بازده آینده مورد انتظار سرمایه گذاران استفاده کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 913

به "رشد دست جمعی نرخ های سود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد دست جمعی نرخ های سود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید