روزانه 120 میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام می گردد

به گزارش چای قند پهلو، به گزارش خبرنگاران، وزارت ارتباطات با اشاره به راه اندازی مرکز ملی تبادل اطلاعات در راستای تحقق دولت الکترونیک به عنوان گامی در جهت تحقق ایران هوشمند اظهار داشت: شاید شما هم گرفتار مراحل طولانی و پیچیده و وقت گیر دریافت مجوز و استعلام برای کارهای روزانه شده اید؛ گاهی برای دریافت مجوز یک کسب و کار مجبور هستید 54 مرحله را بین 18 وزارتخانه و یا سازمان طی کنید که کاری وقت گیر و آزاردهنده است.

روزانه 120 میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام می گردد

از سوی دیگر در هر جایی که مردم به طور رودررو و مستقیم با کارکنان وزارتخانه ها و سازمان ها سروکار دارند، احتمال بروز فساد هم بیشتر می گردد. در این صورت یک سازوکار سریع و مطمئن ضروری است که بتواند جایگزین رفت و آمد حضوری مردم باشد و دریافت مجوزها و پاسخگویی به دستگاه ها نیز آسان و سریع انجام گردد.

به همین دلیل مرکز ملی تبادل اطلاعات ایجاد شده تا با اتصال همه دستگاه های دولتی به وسیله مسیری امن و مستقل از اینترنت، تبادل اطلاعات و داده های مورد احتیاج هر فردی به راحتی و با دقت و سرعت انجام گردد.

با پیوستن بیشتر وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی، تبادلات این مرکز در هر ماه به بیش از 120 میلیون تراکنش میان دستگاه های دولتی رسیده است و هر روز با پیوستن تعداد بیشتری از سازمانها به این مرکز، تعداد تراکنش ها هم بیشتر می گردد و این یعنی ماهانه حداقل از انجام 120 میلیون نامه نگاری و رفت و آمد اضافی بین دستگاه های اداری و اجرایی، پیشگیری شده است.

با اتصال همه دستگاه ها به این مرکز، دیگر احتیاجی به نگهداری انبوهی از کپی اسناد و مدارک و شناسنامه و عکس و سایر مدارک کاغذی نیست و احتمال جعل و فساد در نظام اداری و اجرایی کشور به حداقل می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 703

به "روزانه 120 میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزانه 120 میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید