سیستم حمل و نقل عمومی در اروپا و ابزار آن

به گزارش چای قند پهلو، با تسلط یافتن سیستم های مترو و اتوبوس که از وسایل حمل و نقل عمومی در اروپا هستند، تاکسی دریافت با توجه به شرایط زمانی و مکانی، کمتر و کمتر در شهرهای کوچک اروپایی اتفاق می افتد. با علم به اینکه کجا می خواهید بروید و بهترین راه برای رسیدن به آنجا چیست، شما می توانید در زمان، پول و انرژیتان صرفه جویی کنید و از وسایل سیستم حمل و نقل عمومی در اروپا بهره ببرید. با ما همراه شوید تا هرچه بیشتر شما را با سیستم حمل و نقل عمومی در اروپا آشنا کنیم.

سیستم حمل و نقل عمومی در اروپا و ابزار آن

سیستم های حمل و نقل عمومی اروپایی

سیستم حمل و نقل عمومی در اروپا بسیار مناسب هست، طوریکه بسیاری از اروپایی ها در طول دوران زندگی خود هرگز رانندگی را یاد نمی گیرند. برنامه حرکت قطار، مترو، تراموا، اتوبوس و تاکسی گاه به گاه و با توجه به موقعیت ها اعلام می گردد. اگر در هنگام بازدید از شهرها، این راهنماها را در دست داشته باشید، می توانید بهتر مسافرت کنید. تقریبا در هر شهر اروپایی شبکه خوبی از مترو، اتوبوس، قطار، تراموا یا ترکیبی از آن ها وجود دارد. همچنین، لازم هست بدانید که مترو و قطار سریع تر هستند و مشکل ترافیک ندارند و اتوبوس و ترامواها می توانند به شما یک تور به سمت مقصدتان ارائه نمایند. با نگرشی مناسب می توان گفت که حمل و نقل عمومی می تواند یک تجربه فرهنگی باشد و شما و مردم را در امواج تبلیغاتی زندگی روزمره غوطه ور خواهد نمود.

نرم افزار حمل و نقل

کافی است نقشه یا نرم افزار سیستم حمل و نقل عمومی در اروپا را دریافت کنید. با یک نقشه، هر کسی می تواند کدهای جهت را به راحتی رمزگشایی کند. پاریس و لندن سیستم های مترو گسترده تر و مورد احتیاجتری دارند. یک نقشه نموداری را در دفتر توریستی یا در باجه بلیط مترو تهیه کنید، برای خود دنبال هتل بگردید یا از یک وبسایت آن را برای خود رزرو کنید. بسیاری از نقشه های شهر، حتی آن هایی که رایگان هستند شامل یک نقشه حمل و نقل پایه هستند. لازم هست بدانید که برنامه ریزان طرح هایی برای مسافرت به طور آنلاین ارائه می دهند. آن ها بسیاری از نزدیکترین مکان های دیدنی را در طی سفر با اتوبوس یا مترو در وبسایت و بروشورهایشان فهرست می نمایند. نرم افزارهای مترو پاریس و دیگر سیستم های مترو به صورت آفلاین کار نموده و برای شما نقشه های سنگین در یک پلت فرم شلوغ را ذخیره می نمایند.

بلیط

خوب است بدانید یک بلیط شامل چه چیزهایی می گردد. در بسیاری از شهرها بلیط های مشابه در مترو، تراموا و اتوبوس ها خوب بوده و شامل حمل و نقل بین سیستمی می گردد. در مکان های دیگر، هر بار که شما از وسایل نقلیه بهره ببرید، باید یک بلیط جدید خریداری کنید. اگر یک بلیط به نظرتان گران باشد، حتما بپرسید که شامل چه چیزهایی می گردد. در وهله اول 4 دلار ممکن است خیلی زیاد به نظر برسد، تا زمانیکه ندانید که برای یک سفر کامل دو ساعته یا چندین سفر مفید است. گزینه های بلیط خود را در نظر بگیرید که شامل بلیط های جداگانه، معاملات چند کارته، گذرنامه ها و کارت های قابل بارگزاری هستند. شما با خرید بلیط های فردی بیشترین هزینه را برای هر سفر می پردازید، اما اگر می توانید تنها بعضی جهتها را سوار شوید، بگیرید یا ترجیحا عمده جهتها را پیاده روی کنید یا حتی می توانید بعضی جهتها را به آرامی قدم بزنید. بلیط های چند سفره به شما مجموعه ای از بلیط ها را پیشنهاد می نمایند. مهمتر از آن بلیط 10 کارنت پاریس بوده که می توانید از آن در هر زمان که دوست داشتید، بهره ببرید و حتی آن را با همسایگانتان به اشتراک بگذارید.

گذرنامه

گذرنامه ها اجازه می دهند تا سفرهای نامحدود در تمام بخش های وسایل حمل و نقل عمومی در اروپا انجام شوند. بعضی از گذرنامه ها دیدن مناظر را نیز شامل خواهند شد. پس، قبل از خرید برنامه ریزی کنید که بیشترین استفاده را از گذرنامه خود در طول مدت اعتبار آن داشته باشید.

کارت های قابل بارگیری

کارت های قابل بارگیری، مانند کارت اویستر لندن، احتیاج به شارژ اولیه دارند و هزینه های حمل و نقل با استفاده از این کارت ها در صورت استفاده بیش از حد و نامتعادل، ممکن است به صورت تصاعدی زیاد گردد و سیر صعودی پیدا کند. شما می توانید بلیط، گذرنامه و کارت های خود را از ایستگاه های مترو یا باجه ها، در اتوبوس ها، در کیوسک های مطبوعاتی یا در دفاتر توریستی خریداری کنید. در خصوص تخفیف ها در طی سفر اگر جوان، پیر یا بچه هستید، می توانید راجع به طرح های تخفیفی برای مسافرت با کمترین هزینه از مسئولان آنجا پرس و جو کنید. سعی نکنید بدون پرداخت پول بلیط و هزینه سفر کنید. بسیاری از متروهای اروپایی، اتوبوس و ترامواها دارای سیستم افتخار هستند که به صورت پراکنده توسط پیمان کاران بلیط آنالیز می شوند. بعضی از آن ها دارای لباس های یک شکل و بعضی ناشناس هستند و افراد را هنگام خروج از ایستگاه بلیط آنالیز می نمایند. اینجا هم مسئله کسب و کار مطرح است. اگر شما بدون یک بلیط معتبر گرفتار شدید، به احتمال زیاد باید یک جریمه سنگین پرداخت کنید.

گیج شدن در انتخاب جهت

اگر در طی پیدا کردن وسایل حمل و نقل مناسب یا پیدا کردن جهت مورد نظرتان گیج شدید، یاری بخواهید. اتوبوس و متروهای اروپایی با افراد خوش رو پر شده تا به گردشگران گمشده یاری نمایند تا جای خود را پیدا نمایند. قبل از رسیدن به محلی که در آن پلت فرم شما قرار می گیرد یا قبل از توقف اتوبوس دقیقا جایی که می خواهید پیاده شوید را تعیین و تایید کنید یا اگر به همسفرانتان بگویید که کجا می روید، راننده یا مسافران نشسته در اطراف شما با خوش رویی به شما می گویند که کجا باید پیاده شوید. مراقب جیب برها هم باشید. در سرتاسر جهان، جیب برها در قطارهای مترو اروپایی و اتوبوس ها بیش از هر جای دیگر وجود دارند. آن ها در هر جایی که جمعیت زیاد باشد، جمع می شوند. مواظب باشید و کیف کمریتان را بهره ببرید، چون در این موقعیت استفاده از آن بهترین و امن ترین گزینه است.

منبع: همگردی
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 34

به "سیستم حمل و نقل عمومی در اروپا و ابزار آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم حمل و نقل عمومی در اروپا و ابزار آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید