سینماها دوباره تعطیل شدند

به گزارش چای قند پهلو، به گزارش خبرنگاران، محمد قاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران با تایید خبر تعطیلی سینماها در پی نارنجی شدن تهران، از بخش دولتی گله کرد که به جای حمایت از فعالیت های فرهنگی، مدام بر سر راه این امور سنگ اندازی می نماید.

سینماها دوباره تعطیل شدند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

اشرفی گفت: متاسفانه سینماها همچنان جزو مشاغل گروه سه محسوب می شوند و بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، در شرایطی که شهرها به حالت نارنجی قرار بگیرند، مشاغل این گروه به صورت اتوماتیک تعطیل می گردد. از آنجاکه شرایط تهران هم به لحاظ شرایط کرونا به رنگ نارنجی درآمده، سینماها به صورت اتوماتیک از فردا، 9 فروردین ماه در تهران و دیگر شهرهای نارنجی تعطیل می شوند.

او با انتقاد از قرار دریافت سینماها در مشاغل گروه سه، ادامه داد: سینماها جزو امن ترین مکان ها هستند که تمام پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت می نمایند و در حیرتم که چرا ستاد ملی مقابله با کرونا این موضوع را به صورت کارشناسی آنالیز نمی نماید؛ در حالی که بسیاری از مکان های پرتردد همچنان در شرایط خطرناک، به فعالیت خود ادامه می دهند. دولت به جای یاری کردن به سینماها مدام مسئله ای به مسائل آنان اضافه می نماید.

مدیر سینما ماندانا تاکید نمود: هیچ چیزی برای ما مهم تر از جان و سلامت مردم نیست. از وزارت بهداشت و کادر درمان بسیار قدردانی می کنم که برای حفظ سلامت مردم جانفشانی می نمایند ولی قرار دریافت سینماها در مشاغل گروه سه نادرست است و به عنوان یک شهروند از این تعطیلی گله مندم زیرا کارشناسی شده نیست. امیدوارم به این موضوع توجه نمایند تا تغییر گروه اتفاق بیفتد. اگر کارشناسان، ناامنی سینماها را تایید نمایند، ما هرگز راضی نیستیم جان مردم به خطر بیفتد ولی حالا گله عظیم ما این است که این تعطیلی ها، کارشناسی نشده است.

اشرفی با ابراز تاسف از شرایط سخت سینماها در دوران کرونا اضافه کرد: در شرایطی که حیات سینماها به نابودی کشیده شده، دولت نه تنها یاریی نمی نماید بلکه موانع تازه ای مانند مالیات و ارزش اضافه نموده را هم ایجاد نموده است. چرا فعالیت های فرهنگی آن هم در شرایطی که به نابودی کشیده شده اند، باید ملزم به پرداخت مالیات شوند؟! این چنین است که بسیاری از همکاران ما درخواست تغییر کاربری سینماهای خود را داده اند چون واقعا نمی توان با این شرایط به فعالیت ادامه داد.

او شرح داد: هرچند بار ارزش اضافه نموده بر دوش مخاطب است ولی در این شرایط سخت مالی مخاطب چقدر می تواند برای دیدن یک فیلم هزینه کند و طبیعی است که استقبال تماشاگران از این هم کمتر گردد.

این سینمادار یادآوری کرد: هرچند وزارت ارشاد متولی امور سینماهاست ولی برای حمایت از آنها بودجه ای ندارد و دولت باید خودش بودجه ای برای این امر در نظر بگیرد.

اشرفی تشریح کرد: وقتی یک سینما تعطیل می گردد، معیشت چندین خانواده نابود خواهد شد چراکه کارکنان سینما منبع درآمد دیگری ندارند و از حمایت دولتی هم که برخوردار نیستند، بنابراین چگونه باید گذران زندگی نمایند.

رئیس انجمن سینماداران درباره تغییر گروه سینماها شرح داد: چنین درخواستی مطرح و پیگیری شده ولی هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. این در حالی است که این روزها پنج فیلم در حال اکران بودند که از فردا به ناچار اکران شان متوقف می گردد. با این توصیف، یک سرمایه گذار چگونه برای فراوری فیلم بعدی، مجاب گردد.

اشرفی در خاتمه یادآوری کرد: الگوی سینماداری از غرب آمده و خوب است که همچون کشورهای غربی مالیات را بر سینماها ببخشیم و در شرایطی که همه کشورها از فعالیت های فرهنگی حمایت می نمایند، ما نیز از این بخش حمایت کنیم نمی گردد که همواره همه فشارها بر دوش بخش فرهنگی سنگینی کند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرام خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 722

به "سینماها دوباره تعطیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینماها دوباره تعطیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید