شیر،مهم ترین خبر در حوزه تغذیه&amphellipافزایش قد با مصرف شیر، ورزش هایی که آلزایمر را به تاخیر می اندازد.

به گزارش چای قند پهلو، افزایش قد با مصرف شیر/ ورزش هایی که آلزایمر را به تاخیر می اندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهم ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح دنیا به توضیح زیر بوده اند:

شیر،مهم ترین خبر در حوزه تغذیه&amphellipافزایش قد با مصرف شیر، ورزش هایی که آلزایمر را به تاخیر می اندازد.

مواد خوراکی سرشار از اسید فولیک:

متخصصان توصیه می نمایند به منظور پیشگیری از کمبود اسید فولیک، روزانه حداقل 400 mcg از این ویتامین استفاده گردد. اسیدفولیک موجب رشد مناسب جنین و کاهش ریسک نقایص هنگام تولد می گردد و بعلاوه از تقسیم سلولی سالم در بدن حفاظت می نماید.

ارتباط تزریق خون جوان با پیشگیری از بیماری های مرتبط با افزایش سن:

نتایج یک مطالعه نشان داده است که تزریق خون جوان به موش های مسن از ابتلا به بیماری های مرتبط با سن پیشگیری نموده و عملکرد شناختی آنها را به خوبی حفظ می نماید.

نوشیدن روزانه شیر موجب افزایش قد می گردد:

طبق نتایج یک مطالعه، نوشیدن روزانه یک لیوان شیر در دوره کودکی موجب افزایش قد در سال های نوجوانی می گردد. محققان با آنالیز بیش از 700 کودک از زمان تولد و آنالیز قد و رژیم غذایی شان از سن 2 تا 17 سالگی دریافتند هر لیوان شیر مصرفی موجب افزایش قد تا 0.39 سانتی متر در سن 17 سالگی می گردد.

انواع ورزش های که آلزایمر را به تعویق می اندازند:

محققان دریافتند انجام ورزش های هوازی به وسیله افراد مسن در معرض ریسک ابتلا به آلزایمر یا مبتلا به آلزایمر، در مقایسه با انجام ورزش های ترکیبی هوازی و استقامتی، به خودی خود سه برابر بیشتر موجب بهبود توانایی فکر و تصمیم گیری افراد می گردد. بعلاوه ورزش با شدت میانه سه روز در هفته و به مدت 45 دقیقه منجر به بهبود نسبی عملکرد شناختی در شرکت نمایندگان می گردد.

منبع: اُکالا
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1073

به "شیر،مهم ترین خبر در حوزه تغذیه&amphellipافزایش قد با مصرف شیر، ورزش هایی که آلزایمر را به تاخیر می اندازد." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر،مهم ترین خبر در حوزه تغذیه&amphellipافزایش قد با مصرف شیر، ورزش هایی که آلزایمر را به تاخیر می اندازد."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید