صالحی امیری: مجلس اولویت های ما را در نظر بگیرد، خارج از لیست المپیکی ها، هیچ فردی واکسن نزده

به گزارش چای قند پهلو، رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک اولین نشست خبری در سال جدید را به صورت آنلاین برگزار کرد و همراه نصرالله سجادی، سرپرست کاروان اعزامی به المپیک درباره موضوعات مختلف مرتبط با کاروان مواردی را مطرح کردند.

صالحی امیری: مجلس اولویت های ما را در نظر بگیرد، خارج از لیست المپیکی ها، هیچ فردی واکسن نزده

گروه ورزشی خبرنگاران، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار گردید گفت: مجلس علاوه بر بودجه ای که به ورزش اختصاص داد؛ مصوب کرد که یاری 65 میلیارد تومانی به ورزش کند. اتفاقاً ما از این اقدام استقبال می کنیم. اشکالی که وارد است در مورد اولویت بندی رشته هاست.

حرف هایی که درباره دبیر زدم، گذشته است

یکی از موضوعات اصلی که در ارتباط با کمیته ملی المپیک وجود دارد؛ واکنشی است که چند روز قبل صالحی امیری نسبت به حرف های علیرضا دبیر داشت. او چند روز قبل مسائل قابل تأملی را درباره دبیر بیان کرد و حتی گفت که او آشنایی کاملی با مسائل اقتصادی ندارد. صالحی امیری البته در این نشست حرفش را تغییر می دهد و سعی می نماید شرایط آرامی را به وجود آورد و در واکنش به سؤالی تأکید می نماید که گذشته، گذشته است: بحث های گذشته را مجدد تکرار نکنید. موضع خود را گفتیم و معین است. آقای دبیر قهرمان المپیکی و ملی ورزش ایران است و باید همواره مورد حمایت باشد بخصوص اینکه سکاندار امروز کشتی ایران است. مسأله بعدی خود کشتی است که رشته اول ورزش ایران به حساب می آید و نقطه امیدمان در المپیک است. باید همه کشور و همه نهادها از این رشته حمایت داشته باشند. این یک وظیفه است. مسأله سوم اینکه احتیاج به ثبات و آرامش است که باید در ورزش قهرمانی و از جمله در کشتی حاکم باشد تا بدون دغدغه در توکیو حاضر شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک مطرح شدن چنین موضوعاتی را طبیعی می داند: میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی هیچ مسأله و اختلافی وجود ندارد. در مورد موضوعات اداری مسائل و اختلاف نظرهایی ایجاد می گردد که با برگزاری جلسه آنالیز و رفع می گردد. اینگونه بحث ها در کمیته ملی المپیک و در مورد همه رشته ها کاملاً طبیعی است. مسأله ای نیست که بخواهیم عظیم کنیم. کشتی همواره اولویت اول مسئولان ورزش و کمیته ملی المپیک برای تخصیص ها بوده است. همین چند روز اخیر که 50 درصد بودجه فدراسیون ها را تخصیص دادیم، 2 میلیارد تومان هم به حساب کشتی واریز کردیم. هفته آینده هم شخصاً به محل فدراسیون کشتی می روم و نشستی با مسئولان فدراسیون برگزار نموده و فرایند کار را آنالیز می کنیم.

مجلس اولویت های ما را در نظر بگیرد

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که علیرضا دبیر توانسته مقدمات دریافت 20 میلیارد تومان بودجه از مجلس را فراهم کند اما با واکنش های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، اختصاص این مبلغ متوقف شده است؛ پاسخی می دهد که شفاف نیست. او درباره 20 میلیارد شرحی نمی دهد اما به فرایندی که در مجلس طی شده، انتقاد دارد: مجلس علاوه بر بودجه ای که به ورزش اختصاص داد؛ مصوب کرد که یاری 65 میلیارد تومانی به ورزش کند. اتفاقاً ما از این اقدام استقبال می کنیم. اشکالی که وارد است در مورد اولویت بندی رشته هاست. طبق ارزیابی هایی که ما داشتیم کشتی اولویت اول ما است و وزنه برداری و تکواندو به صورت مشترک در رده دوم هستند. کاراته اولویت چهارم است. دوومیدانی اولویت پنجم است و تیراندازی و شمشیربازی هم در رده های ششم و هفتم هستند. آنچه باعث انتقاد شد عدم رعایت همین اولویت بندی است. این یعنی اینکه توزیع منابع بدون نظرات کارشناسی صورت گرفته است. انتظار داشتیم از ما فهرست اولویت ها را می دریافتد و بر اساس آن اقدام به پرداخت می کردند. ضمن اینکه از مجموع رشته ها فقط 10 رشته دیده شده و سایر رشته ها نایده گرفته شده که همین مسأله باعث شکاف میان فدراسیون ها شده است. او در حالی که درباره اینکه چه بر سر 20 میلیاردی که قرار بود به کشتی اختصاص یابد، شرح روشنی نمی دهد؛ می گوید: در کل از اقدام مجلس حمایت می کنیم. امیدواریم رقم آن بیشتر هم گردد فقط اولویت ها در نظر گرفته شوند.

برای محمد موسوی سوءتفاهم ایجاد شده

پستی که محمد موسوی در واکنش به پاداش پای سکو برای مدال مدال آوران المپیک منتشر نموده، نگرانی هایی را درباره تکرار اتفاق های المپیک قبل به وجود می آورد. البته صالحی امیری معتقد است که این واکنش به خاطر مبهم بودن موضوع به وجود آمده است: والیبال در راستا جهش قرار گرفته است و در جایگاهی است که جزو 8 تیم برتر دنیاست. مدیریت والیبال با انتخاب سرمربی و کادر فنی راستا روشنی در پیش گرفته است. همه قهرمانان والیبال در تمام رده های سنی شایسته حمایت حداکثری هستند. به نظرم برای آقای موسوی بازیکن ارزشمند والیبال سوءتفاهم ایجاد شده است. برداشت او این بوده که کل پاداش همین مبالغ 10، 5 و 3500 دلار است. پاداش پای سکو مستقل از پاداش وزارت ورزش است. فکر می کنم با شرح من و شرحات آقای سجادی این ابهامات برای این بازیکن رفع گردد.

اسپانسرها حاضر به حمایت نشدند

رئیس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از این گفت و گو با سؤالی درباره اسپانسر روبرو می گردد که در پاسخ می گوید: پیش از تعویق المپیک در رابطه با اسپانسر اقدامات رو به جلویی انجام شد و به نتایجی هم رسیدیم. بعد از تعویق المپیک به دلیل عدم اطمینان از شرایط بازی ها، امکان قطعیت لازم برای انعقاد قرارداد نداشتیم. تا به امروز هم قراردادی امضا نکردیم چون به خاطر کرونا امکان کار نداریم و اسپانسرها حاضر به حمایت نشدند چون ممکن بود که المپیک برگزار نگردد. در کل برای این بازی ها اسپانسری نداریم.

خارج از لیست المپیکی ها، هیچ فردی واکسن نزده

ماجرای واکسیناسیون ورزشکاران هم محور سؤالات زیادی می گردد. از عدم اطلاع رسانی اسامی گرفته تا وجود افرادی خارج از کاروان اعزامی به المپیک در لیست افرادی که واکسن را دریافت نموده اند. رئیس کمیته ملی المپیک در این رابطه می گوید: مسئولیت واکسیناسیون بر عهده فدراسیون پزشکی ورزشی است. کاری که دکتر سجادی انجام داد این بود که فهرست کاروان اعزامی را به طور رسمی به وزارت ورزش گفت. وزارت ورزش هم فهرست را به فدراسیون پزشکی ورزشی ابلاغ کرد و واکسیناسیون طبق آن انجام شد. خارج از این لیست هم هیچ فردی واکسن دریافت نکرد.

او تأکید می نماید که کمیته مسئله ای برای اعلام اسامی ندارد و در صورت موافقت وزارت بهداشت، این کار انجام می گردد.

پیگیر آغاز فعالیت تیم فوتبال امید هستیم

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین در مورد تیم فوتبال امید، هم شرح کوتاهی می دهد: 8 فروردین ماه در محل فدراسیون فوتبال حاضر شدم. درباره تیم امید گفت و گویی با عزیزی خادم داشتم. در مورد تیم امید و برنامه های پیش رو صحبت مقدماتی داشتیم. قرار شد جلسات کارشناسی مقدماتی میان فدراسیون و کمیته داشته باشیم. از جانب ما دکتر سجادی مسئولیت دارند، از طرف فدراسیون هم نماینده ای معرفی می گردد.به گفته صالحی امیری، پیش نویس تفاهمنامه میان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال از طرف فدراسیون ارائه شده که باید توسط آقای سجادی آنالیز گردد تا طبق آن نسبت به همکاری ها و به خدمت دریافت مربی و … اقدام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 772

به "صالحی امیری: مجلس اولویت های ما را در نظر بگیرد، خارج از لیست المپیکی ها، هیچ فردی واکسن نزده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: مجلس اولویت های ما را در نظر بگیرد، خارج از لیست المپیکی ها، هیچ فردی واکسن نزده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید