طرز تهیه دسر شکلاتی مجلسی با طعم عالی

به گزارش چای قند پهلو، تقریبا هیچ کس پیدا نمی گردد که از طعم یک دسر شکلاتی مجذوب کننده و خوش مزه لذت نبرد. عشق به شکلات، بزرگ و کوچک نمی شناسد و کمتر کسی می تواند به انواع فرآورده های آن مثل لاوا کیک شکلاتی، کاپ کیک شکلاتی یا چیزکیک شکلاتی دست رد بزند. در این مطلب، با طرز تهیه دسر شکلاتی ساده و آسان همراه باشید. این دسر را هم می توانید برای سرو در مهمانی ها و هم برای مصرف در وعده عصرانه خود تهیه کنید.

طرز تهیه دسر شکلاتی مجلسی با طعم عالی

مواد لازم برای طرز تهیه دسر شکلاتی

  • شیر (انواع شیر لبنی یا گیاهی) 2.5 پیمانه
  • پودر کاکائوی شیرین نشده 1.4 پیمانه
  • شکر (یا عسل) 1.3 پیماننه
  • شکلات چیپسی یا شکلات تخته ای برش خرده 85 گرم
  • نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
  • نمک 1.8 قاشق چای خوری
  • عصاره وانیل 3.4 قاشق چای خوری
  • توت فرنگی در صورت تمایل برای تزیین

طرز تهیه دسر شکلاتی

1. ترکیب کردن مواد

طرز تهیه این دسر شکلاتی خوش مزه، بسیار ساده است و با صرف زمان کم تهیه می گردد. برای تهیه دسر شکلاتی طبق این روش، کافی است شکر، نمک و پودر کاکائو را به همراه 2 پیمانه از شیر، در یک شیرجوش یا قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت کم، گرم کنید تا تمام مواد باهم مخلوط شده و پودر کاکائو، از حالت گلوله بودن خارج گردد.

نکته: برای تهیه این دسر می توانید از انواع شیر، از شیر لبنی گرفته تا شیرهای گیاهی مثل شیر نارگیل یا شیر فندق بهره ببرید.

نصف پیمانه شیر دیگر را هم روی اجاق گاز یا داخل ماکروفر گرم کنید، سپس نشاسته ذرت را به خوبی در آن حل کنید تا باز شده و یکنواخت گردد. پس از گرم شدن مواد داخل قابلمه، مخلوط شیر و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید.

به هم زدن مواد ادامه بدهید و اجازه بدهید تا مخلوط مواد موجود در قابلمه، به آرامی به جوش بیاید. پس از جوشیدن مواد، آن را به مدت 2 دقیقه دیگر هم بزنید، سپس حرارت را خاموش کنید.

حالا وانیل و تکه های شکلات خرد شده یا شکلات چیپسی را به مواد اضافه نموده و مجدد هم بزنید تا شکلات ها آب شوند.

2. استراحت مواد و سرو

در مرحله دوم و آخر، مواد را در ظرف مورد نظر ریخته و به مدت یک شب تا صبح در یخچال قرار بدهید تا مواد غلظت پیدا نموده و خودش را بگیرد. این دسر شکلاتی خوشمزه را می توانید پس از آماده شدن، با انواع میوه های فصل مثل توت فرنگی یا انواع مغزها مثل مغز گردو و بادام تزیین کنید.

سوالات متداول در طرز تهیه دسر شکلاتی

در این مطلب، با طرز تهیه دسر شکلاتی به آسان ترین روش و با کمترین مواد اولیه در دسترس، آشنا شدیم. این دسر را می توانید در یک ظرف بزرگ، یا در ظرف های تک نفره مخصوص سرو دسر، در مهمانی هایتان تهیه نموده و با آن از مهمان هایتان پذیرایی کنید. در ادامه، به بعضی از سوالات رایج و متداول شما در مورد تهیه این دسر خوش طعم پاسخ می دهیم.

طرز تهیه دسر شکلاتی با بیسکویت چیست؟

برای تهیه این دسر خوشمزه با بیسکویت، می توانید از بیسکویت پتی بور ساده بهره ببرید. پس از اینکه دسر شما آماده و قدری خنک شد، در مرحله ریختن آن به ظرف، به صورت لایه لایه، ابتدا دسر و سپس بیسکویت پتی بور خرد شده بریزید. می توانید به این ترکیب، موز و گردوی خرد شده هم اضافه کنید. سپس ترکیب مورد نظر را در یخچال قرار بدهید تا خودش را بگیرد.

طرز تهیه دسر شکلاتی لیوانی چگونه است؟

این دسر خوش مزه را پس از تهیه شدن، می توانید در انواع ظروف مورد نظر مثل لیوان بریزید و روی آن را با ویفر شکلاتی لوله ای و انواع میوه های فصل تزیین کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 30 آبان 1402 بروزرسانی: 30 آبان 1402 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1472

به "طرز تهیه دسر شکلاتی مجلسی با طعم عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر شکلاتی مجلسی با طعم عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید