قطره قطره جمع شود

به گزارش چای قند پهلو، تعطیلات دوهفته ای عید نوروز علاوه بر این که فرصت مغتنمی است تا خستگی یک سال کار و فعالیت را از تن بیرون کنید، مجال خوبی است برای برنامه ریزی سال بعد. سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی و اوضاع وخیم بعضی مشاغل، بسیاری ترجیح دادند کسب وکارهای خانگی را که به سرمایه اولیه زیادی احتیاج ندارد، شروع نمایند.

قطره قطره جمع شود

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، این روزها کسب وکارهای خانگی باوجود گسترش هر چه بیشتر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هواداران زیادی دارد.به ویژه خانم های خانه داری که به کسب درآمد تمایل دارند، بیش از دیگران سراغ این کارها می فرایند. فهرستی از مشاغل خانگی را که می توان با سرمایه اندک و باوجود بچه داری در خانه راه اندازی کرد اینجا ذکر شده است.

نمد دوزی

این حرفه نسبتا کم هزینه را در فضای کوچکی از خانه می توانید انجام دهید. برای یادگیری آن هم حتما به کلاس آموزشی احتیاجی ندارید بلکه با یاری اینترنت و کمی خلاقیت می توانید آن را به راحتی انجام دهید. در این کار تمام اعضای خانواده می توانند به شما یاری نمایند. حتی اگر کودک یا نوجوان دارید، می توانید از آنها هم یاری بگیرید.

از نمدهای رنگی یا طرحدار باضخامت های مختلف می توانید برای ساخت طیف گسترده ای از وسایل بهره ببرید مثلا تزئینات اتاق کودک، عروسک ، گیره، کیف، دستمال، کیف پول، زیرلیوانی، زیربشقابی، جامدادی، گلدان. کسانی که دنبال سیسمونی هستند یا کودک و نوجوان در خانه دارند، بیشترین مشتریان این حرفه هستند.

قیچی های مختلف مانند قیچی مخصوص پارچه، قیچی سرکج برای برش قسمت های دایره ای شکل و قیچی هلالی و زیگزاگی برای برش دادن تزئینی نمد به کارتان می آید. برای دوخت قسمت های مختلف هم می توانید از نخ های معمولی قرقره ای، کوبلن یا عمامه ای بهره ببرید. همچنین برای اتصال قسمت های ظریف هم باید از چسب حرارتی بهره ببرید. برای تکمیل کار هم می توانید از روبان، دکمه، سنگ های تزئینی، گلدوزی یا حتی شماره دوزی برای تزئین بهره ببرید.

نقاشی روی شیشه

معمولا افراد از صنایع دستی و تزئینی برای زیباسازی محیط زندگی و محل کار خود استفاده می نمایند. یک ظرف شیشه ای که روی آن نقاشی شده می تواند گزینه مناسبی برای جلادادن به محیط باشد. این کار حاصل نقاشی روی شیشه یا همان هنر ویترای است. برای آغاز به رنگ های مخصوص، خمیری برای قلم گیری و قلمویی برای رنگ آمیزی داخلی طرح ها احتیاج دارید. با استفاده از این رنگ ها می توانید ظروف شیشه ای ساده را با انواع طرح ها و رنگ های مختلف رنگ آمیزی نموده و نقش و نگار دهید تا جلوه تازه ای پیدا کند. رنگ های ویترای معمولا به صورت بسته ای 6تا12 تایی با متوسط قیمت بین 30تا60 هزار تومان عرضه می گردد که البته بسته به مارک رنگ ممکن است بالا و پایین گردد. قیمت خمیر دورگیر هم معمولا بین 6تا40هزار تومان است.

به این ترتیب با سرمایه اولیه معمولی می توانید کارهای زیبایی را روی شیشه های مختلف از جمله لیوان، پارچ، بشقاب انجام دهید. برای آغاز این کار به فضای نسبتا کوچکی احتیاج دارید که رنگ ها را قرار دهید. مجموعا هم کار پردردسری نیست و حتی می توانید از بچه ها هم یاری بگیرید تا هم سرگرم شوند و هم به شما یاری نمایند؛ البته قسمت قلم گیری یا دورگیری کار که به حساسیت بیشتری احتیاج دارد را خودتان انجام دهید تا کار تمیزتر از آب درآید.

ساخت اکسسوری و زیورآلات

بدلیجات هواداران زیادی دارد و سازندگان آن معمولا درآمد مناسبی دارند. حتی یادگیری آن در برخی موارد احتیاج به آموزش خاصی ندارد و فقط با مشاهده ویدئوهای آموزشی در اینترنت می توانید چگونگی ساخت آنها را یاد بگیرید و هم تنوع آنها را مشاهده کنید. برای کسب وکار خود نامی انتخاب کنید که خیلی زود به برند تبدیل گردد و بتوانید به این واسطه درآمد بیشتری کسب کنید. انواع گردنبند، دستبند، گوشواره، سنجاق سر و گیره روسری ازجمله مواردی است که باکمی سلیقه می توانید آنها را بسازید.

برای ساخت زیورآلات در خانه به سرمایه خیلی زیادی احتیاج ندارید و فقط با حدود 500هزار تومان یا حتی کمتر هم می توانید مواد اولیه را خریداری کنید؛ البته دقت کنید که هر کاری ابتدا ممکن است سود زیادی برای شما نداشته باشد بنابراین باید حوصله به خرج دهید و پشتکار داشته باشید تا به مرور شناخته شوید و درآمدتان به سوددهی برسد.

پرورش گل های خانگی

اگر اهل گل هستید، پرورش این موجودات زنده در خانه و فروش آنها می تواند کسب وکاری لذتبخش باشد. گل ها را اگر تکی بخرید برای تان گران تمام می گردد اما اگر به بازار گل سری بزنید، می توانید طیف متنوعی از گل ها را با قیمت های بسیار مناسب تری خریداری کنید؛ بنابراین به سرمایه زیادی هم برای آغاز کار احتیاج نخواهید داشت. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اطلاعات تان را از انواع گل وگیاه بالا ببرید و محیط را برای پرورش گیاهان آماده کنید.

شما با تهیه هر گلدان، بعد از مدت کوتاهی می توانید گلدان های دیگری از آن قلمه بزنید و در مدت زمان کوتاهی، کارتان را وسعت دهید و بعد از گذشت مدت کوتاهی به سوددهی برسید. این کار علاوه بر درآمدزایی، برای روحیه شما و اعضای خانواده هم بسیار خوب است. می توانید از آنها در این کار یاری بگیرید و حتی بچه ها تان را هم در کاشت گلدان ها شریک کنید.

تهیه ترشیجات و انواع مربا

با توجه به گرایش مردم در سال های اخیر به محصولات خانگی و فرصت کمی که برای تهیه این قبیل مواد خوراکی دارند، چنین کسب وکاری می تواند بسیار پرسود باشد. خرید مواد اولیه هر نوع ترشی و مربا نخستین قدمی است که باید بردارید و سپس با خرید شیشه های عظیم و کوچک طبق احتیاج مشتری و انتخاب یک نام می توانید کاری شکیل تحویل مشتری دهید.

برای این کار می توانید روی یاری اعضای خانواده هم حساب کنید. ترشیجات و مرباهای خانگی همواره مشتریان پر و پا قرصی داشته و دارد، بنابراین بازار کار بسیار گسترده ای دارید و با ارائه محصولاتی بهداشتی و خوش طعم می توانید از اعتبار خوبی هم برخوردار شوید. سرمایه اولیه هم به وسع شما بستگی دارد و به هراندازه ای که سرمایه دارید، می توانید در ماه های اولیه مواد اولیه بخرید تا به مرور به سوددهی برسید.

دوخت ست آشپزخانه

اگر به دوخت و دوز علاقه دارید می توانید یک کسب وکار جمع و جور در خانه راه بیندازید. دستگیره، دستکش آشپزخانه، پیشبند و دمکنی از جمله احتیاجهای هر آشپزخانه ای است و خیلی ها هم برای جهاز عروس به دنبال چنین سرویس هایی هستند. اگر در خانه چرخ خیاطی دارید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. کافی است مقداری پارچه و نخ تهیه کنید و دست به کار شوید.

دوخت برخی از این موارد بدون احتیاج به یادگیری هم قابل انجام است اما اگر در مواردی مشکل دارید، می توانید از ویدئوهای رایگان آموزشی اینترنتی بهره ببرید و مهارت تان را بالا ببرید تا کاری تمیز و شکیل از آب درآید. حتی می توانید از مدل هایی که در خانه دارید به عنوان الگوی اولیه بهره ببرید.

انجام این کار حوصله می خواهد و ممکن است به فضای بیشتری برای کار احتیاج داشته باشید زیرا استفاده از نخ و الگو و پارچه به خودی خود کمی فضا را آشفته می نماید. این کار به دلیل استفاده از سوزن و قیچی، خیلی مناسب بچه ها نیست اما دیگر اعضای خانواده می توانند شما را همراهی نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 694

به "قطره قطره جمع شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطره قطره جمع شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید