لزوم برنامه ریزی برای مسابقات جهانی، خاطرات منچستر فراموش نشود

به گزارش چای قند پهلو، به گزارش خبرنگاران، بر اساس برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، بیست و پنجمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان طی روزهای 19 تا 25 مهرماه 1400 به میزبانی چین در شهر ووشی برگزار خواهد شد.

لزوم برنامه ریزی برای مسابقات جهانی، خاطرات منچستر فراموش نشود

اعلام این تاریخ از آنجا اهمیت دو چندانی پیدا می کند که بدانیم دو ماه قبل از آن رقابتهای تکواندو در بازی های المپیک برگزار خواهد شد و بدون شک اگر فدراسیون تکواندو و مجموعه تیم ملی بخواهند بازی های المپیک را تنها هدف پیش روی خود قلمداد کند، قطعا تیم ملی به نتایجی به مراتب ضعیف تر از مسابقات جهانی منچستر 2019 دست پیدا خواهد کرد.

هر چند باید پذیرفت که شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را برای فعالیت های عادی ایجاد کرده است اما وقتی رویداد بزرگی مثل مسابقات جهانی در پیش است نمی توان دست روی دست گذاشت و اقدامی انجام نداد.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران در این مورد به خبرنگاران گفت: تاریخ جدید رقابتهای تکواندو قهرمان جهان بعد از خاتمه مجمع آنلاین فدراسیون جهانی منتشر شد و این موضوع حساسیت کار را برای ما در مدت یک سال تا آغاز این رقابتها دو چندان بالابرده است.

عسکری اضافه نمود: مهمترین نکته فاصله اندک بین مسابقات تکواندو در بازی های المپیک و رقابتهای قهرمانی جهان می باشد. باید بلافاصله در اولین فرصتی که شرایط کرونا اجازه دهد، برنامه ریزی های لازم را انجام داده و با تعیین زمان برگزاری مسابقات انتخابی، اردوها و … وارد فاز اجرایی شویم. بدون شک در فکر این موضوع و سختی کار هستیم و امیدواریم که شرایط به گونه ای پیش برود که بتوانیم کار کنیم. فعلاً هر برنامه ریزی ما تحت تأثیر کرونا قرار می گیرد.

البته که اولویت کادر فنی تیم ملی و در اصل فدراسیون تکواندو بیش از هر چیزی سلامتی ورزشکاران است، ولی می توان با یک برنامه ریزی دقیق بعد از پایدار شدن شرایط و شیب نزولی کرونا، فرایند آماده سازی تیم ملی برای مسابقات جهانی باید هر چه زودتر آغاز شود.

با توجه به آنکه مجوز برگزاری مسابقات از سوی ستاد کرونا در ورزش صادر شده است، می توان با برگزاری مسابقات انتخابی به صورت تک وزن در روزهای مختلف، در چند مرحله بهترین ها (حداقل سه نفر در هر وزن) گزینش شوند و پس از آن زمان تشکیل اردوها را به ابتدای سال آینده موکول کرد تا حداقل نیمی از راه طی کرده باشیم.

بازی های المپیک برای ورزش کشور و حتی تکواندو مهمترین هدف خواهد بود، ولی نمی توان مسابقات قهرمانی جهان را فراموش کرد. تکواندو ایران پتانسیل بالایی دارد و در صورت برنامه ریزی دقیق و هدفمند و البته مهمتر از آن اجرایی دقیق برنامه ها بدون شک می توانیم بازهم به سکوی قهرمانی بازگردیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 430

به "لزوم برنامه ریزی برای مسابقات جهانی، خاطرات منچستر فراموش نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم برنامه ریزی برای مسابقات جهانی، خاطرات منچستر فراموش نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید