همیشه از کودکی برای تحویل سال به حرم امام رضا (ع) می رفتیم

به گزارش چای قند پهلو، امیرتوکلیان یکی از چهره های شناخته شده و پیروز کشتی است که سابقه فراوانی در عرصه مربیگری ملی دارد. این قهرمان اسبق و مربی فعلی کشتی که در خطه قهرمان پرور استان خراسان رضوی به دنیا آمده معتقد است زندگی در مشهد و همجواری با بارگاه امام هشتم، سعادت بزرگی برای اوست تا همیشه در هنگام تحویل سال به حرم امام رضا (ع) برود.

همیشه از کودکی برای تحویل سال به حرم امام رضا (ع) می رفتیم

وی در همین خصوص در گفتگو با خبرنگاران گفت: همیشه به یاد دارم از دوران کودکی برای تحویل سال به حرم امام رضا (ع) می رفتیم و پس از خواندن یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِو.... برای تمامی مردم ایران دعا می کردیم. از همان دوران عادت کردم که هر چه می خواهم به امام رضا (ع) بگویم و از خودش طلب همراهی و حمایت کنم.

وی ادامه داد: البته عید سال گذشته و امسال، شرایط کاملاً با قبل تغییر کرد و شیوع ویروس کرونا باعث شد تا تغییرات زیادی در حال و هوای عید نوروز و دید و بازدیدهای سنتی و دیرینه ما بوجود آید. اما به هر حال ما ایرانیان با این رسوم بزرگ شدیم و همیشه عید نوروز را با رفتن به دیدن بزرگترها و عیدی دادن و عیدی دریافت به یاد داریم. آنچه مسلک است امسال هم مثل سالهای قبل در هنگام تحویل سال از خدا می خواهم در سال جدید عاقبت ایران و ایرانی را ختم به خیر کند.

مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد که مدتی است با حضور در برنامه ها و اقدامات خیرخواهانه به مناطق محروم کشورمان سفر می کند، گفت: در وهله اول امیدوارم مسائلی که کرونا در سال گذشته برای مردم کشورمان بوجود آورد هر چه زودتر تمام شود و بتوانیم همچون قبل به زندگی روزمره بپردازیم. در خصوص اقدامات خیرخواهانه قهرمانان ورزشی در سال گذشته نیز باید بگویم ساخت مدرسه در روستاهای محروم و مرزی کشورمان به همراه قهرمانان نامدار کشتی یکی از بهترین لحظات عمر من محسوب می شود. خوشبختانه این سعادت نصیب من شده تا با همت خیرین و مردم نیکوکار بتوانیم قدمی برای هموطنان محروم کشورمان برداریم و شیرین ترین خاطرات را برای آنها و خودمان رقم بزنیم.

توکلیان به در پیش بودن بازی های المپیک هم اشاره کرد و ادامه داد: تعویق یکساله بازی های المپیک به ضرر بسیاری از کشتی گیران باتجربه و به اصطلاح سال آخری شد و ما حتی در عرصه جهانی هم می بینیم که کشتی گیران باسابقه با وجود تعویق یکساله المپیک به مشکل برخوردند. طبیعتاً این کشتی گیران در سال انتهای کشتی خود با تعویقی طولانی روبرو شدند که این موضوع می تواند ضمن تحلیل دادن توان و نیروی آنها به ارتقای سطح فنی و تجربی رقبای جوان و نیرومندتر هم بیانجامد.

این مربی خراسانی افزود: البته در این مدت باید به برخی از آزادکاران مصدوم و آسیب دیده اشاره کرد که در این تعویق یکساله المپیک توانستند به خوبی فرایند درمانی خود را طی کنند و مهیای المپیک شوند. همچنین برخی از کشتی گیران نیز برای کسب سهمیه المپیک به آمادگی بیشتری دست یافتند و در این مدت خود را بیش از قبل برای حضور در رقابت های گزینشی و کسب سهمیه المپیک آماده کردند.

توکلیان گفت: به هر حال امیدوارم کشتی ایران بتواند در المپیک به آنچه که حقش است برسد، ضمن اینکه رسیدن به موفقیت و مدال در المپیک به جز تلاش شبانه روزی کشتی گیران و مربیان و متولیان فدراسیون کشتی به حمایت مسئولان ورزشی کشورمان هم بستگی دارد و نمی توان بدون حمایت و توجه مالی و معنوی به قهرمانان، توقع زیادی از این ملی پوشان بی ادعا داشت.

وی در انتها به شرایط کرونایی کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: مردم ایران در طول تاریخ بارها ثابت کردند می توانند از موانع و مسائل به خوبی گذر کنند. مثال شاخص این مساله نیز هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمنان بود که توانستیم به خوبی از خاک وطن دفاع کنیم. مطمئناً این بار هم می توانیم از این مشکل بزرگ گذر کنیم و دوباره به شرایط عادی و معمول زندگی برگردیم. به شرطی که برای حل این معضل همه گیر با اتحاد و همدلی، دست به دست یکدیگر بدهیم و بر مسائل فائق آییم. طبیعتاً همدلی و اتحاد در این مقطع حساس بسیار تأثیرگذار است و می تواند ما را بسیار زودتر از این معضلات رهایی بخشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 734

به "همیشه از کودکی برای تحویل سال به حرم امام رضا (ع) می رفتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همیشه از کودکی برای تحویل سال به حرم امام رضا (ع) می رفتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید