مهلت تبدیل وضع طرح سرباز هیات علمی به پیمانی تا اردیبهشت 1401 اعلام شد

به گزارش چای قند پهلو، دبیر هیات عالی جذب اعضای هیات علمی گفت: مهلت تبدیل وضع طرح سرباز هیات علمی به پیمانی تا اردیبهشت 1401 اعلام شد.

مهلت تبدیل وضع طرح سرباز هیات علمی به پیمانی تا اردیبهشت 1401 اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبگزاری دانشجو، جلسه 285 هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی نژاد؛ رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید.

جواد محمدی، دبیر هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه جلسه 285 این هیأت گفت: در این جلسه چند موضوع پیش از دستور از جمله تبدیل وضع طرح سرباز هیأت علمی به پیمانی مطرح و مقرر شد دانشگاه ها برای تبدیل وضع به پیمانی این دسته از متقاضیان که سربازی خود را در دانشگاه به خاتمه رسانده اند تا اردیبهشت 1401 پفراینده هایشان به هیأت مرکزی ارسال نمایند.

دبیر هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در آنالیز شکایت بعضی متقاضیان جذب افزود: با درخواست سه نفر از افراد شکایت نماینده برای عضویت در هیأت علمی، موافقت صورت گرفت.

وی دستور اول جلسه را درخصوص بورسیه ها بیان نمود و گفت: تقریباً 30 نفر از بورسیه هایی که به دانشگاه آزاد معرفی کردیم و جز 3000 نفر بورسیه بودند؛ جذب شده اند و مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی اطلاعات جایابی و موافقت جذب این افراد را به وزارت علوم ارسال کند و وزارت علوم هم انتقال تعهدات بورسیه آن ها را به دانشگاه آزاد اسلامی را رسماً اعلام کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به بحث حق التدریس ها در دانشگاه های علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی در این جلسه اشاره نمود و افزود: هیأت عالی جذب مصوبه ای را مبنی بر فرآیند جذب افراد حق التدرسی در دانشگاه ها داشته است که بعضی از دانشگاه ها برای افراد حق التدرسی این فرآیند را طی نکرده اند، بنابراین در جلسه مصوب شد تا خاتمه سال 1400 تمامی افراد حق التدریس در دانشگاه ها، باید فرآیند علمی و عمومی آن ها طی گردد و کد استادی دریافت نمایند و این کد تا چهار سال معتبر است.

دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه افزود: در این رابطه باید دانشگاه های مزبور گزارشی درخصوص آمار افراد حق التدریسی، فرایند فرآیند علمی و عمومی افراد و دریافت کد استادی آن ها را به هیأت های مرکزی خود ارسال نمایند.

وی دستور دیگر هیأت عالی را درخواست جمعی از دانش آموختگان مقطع دکترا برای افزایش سقف سنی متقاضیان هیأت علمی از 40 سال به 45 سال بیان کرد و افزود: درحقیقت سقف تقاضا برای عضویت هیأت علمی 40 سال است، اما اگر متقاضیان در سن 40 تا 45 سال باشند، در صورتی که این افراد کار های علمی برجسته ای داشته باشند، هیأت های مرکزی می توانند در رابطه با جذب آن ها در کمیته کبر سن تصمیم گیری نمایند.

محمدی درباره مجوز جذب متقاضیان گفت: هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد که براساس مصوبه 608 شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1387، سالی دو بار فراخوان در بهمن و اردیبهشت ماه باید برگزار گردد. نکته دوم اینکه در برنامه ششم توسعه کشور نسبت استاد به دانشجو برای دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و وزارت بهداشت معین شده است.

وی نسبت استاد به دانشجو را در وزارت بهداشت 1 به 10 و در وزارت علوم 1 به 20 بیان کرد و گفت: در حال حاضر تا رسیدن به این نسبت ها فاصله داریم و تا خاتمه برنامه ششم توسعه باید به این نسبت دست یابیم؛ بنابراین مقرر شد: وزارت بهداشت و وزارت علوم با برگزاری فراخوان برای رسیدن به این نسبت ها اقدامات لازم را صورت دهند و سازمان امور استخدامی نیز مجوز لازم را در اختیار قرار دهد.

دبیر هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه پیگیر تحقق این نسبت در برنامه ششم به وسیله سازمان امور استخدامی بود.

محمدی ضمن اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی در وزارت بهداشت گفت: یکی از الزامات افزایش پذیرش دانشجو در وزارت بهداشت این است که استاد کافی داشته باشیم.

وی در خاتمه توضیح داد: در خاتمه جلسه تعدادی از اعضای هیأت های اجرایی و کارگروه های آنالیز صلاحیت عمومی دانشگاه ها معرفی و تصویب شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1194

به "مهلت تبدیل وضع طرح سرباز هیات علمی به پیمانی تا اردیبهشت 1401 اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت تبدیل وضع طرح سرباز هیات علمی به پیمانی تا اردیبهشت 1401 اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید