نحوه استفاده از رنگ سبز دودی در دکوراسیون منزل

به گزارش چای قند پهلو، سبز دودی یکی از رنگ های بسیار خاص و متفاوت در مد طراحی است. در حال حاضر استفاده از رنگ سبز دودی در دکوراسیون همچون صنعت مد و طراحی لباس هم پیشرفت چشمگیری داشته و از این رو این رنگ بیشتر و بیشتر مورد پسند مردم قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی چندین مدل دکوراسیون مجذوب کننده بپردازیم که به روشی هوشمندانه این رنگ زیبا و خاص را وارد طراحی داخلی منزل خود نموده اند.

نحوه استفاده از رنگ سبز دودی در دکوراسیون منزل

ابتدا برای آغاز کار بهتر است کمی در خصوص خود رنگ سبز دودی صحبت کنیم. همانطور که احتمالا می دانید این رنگ ترکیبی از رنگ سبز و آبی است به همین دلیل به آن سبز-آبی هم گفته می گردد. اما بعضی به اشتباه سبز دودی را همان فیروزه ای می دانند که لزوماً صحیح نیست. فیروزه ای یک نوع رنگ آبی است در حالی که سبز دودی تشکیل شده از رنگ آبی و رنگ سبز است. البته ممکن است بعضی سایه های رنگ سبز دودی مشابه فیروزه ای باشد اما به طور کلی سبز دودی در دکوراسیون می تواند متمایل به آبی یا متمایل به سبز باشد که در واقع تیره تر از فیرزوه ای است.

مکمل های رنگ سبز دودی

برای اینکه بدانیم سبز دودی در دکوراسیون داخلی چطور باید استفاده گردد، باید مکمل مناسب آن را هم پیدا کنیم. در زیر به معرفی 10 رنگ متفاوت می پردازیم که همگی به خوبی با سبز دودی ترکیب می شوند.

1- بژ

ترکیب رنگ بژ با سبز دودی در دکوراسیون، منجر به ایجاد فضایی بسیار آرامش بخش و خنک ایجاد می نماید. از آنجایی که رنگ بژ یک رنگ خنثی و گرم است، ترکیب آن با رنگ سبز دودی که یک رنگ سرد است منجر به متعادل شدن فضا و در نتیجه داشتن حس خوب از قرارگیری در فضا می گردد.

2- مشکی

مشکی برای آنهایی که خواهان دکوراسیون دراماتیک و احساسی هستند گزینه بسیار مناسبی است. اما برای ایجاد فضایی لوکس و فاخر می توانید این رنگ را با سبز دودی هم ترکیب کنید. البته این ترکیب ممکن است فضا را خیلی تاریک نشان بدهد، بنابراین بهتر است با احتیاط زیاد کار کنید.

3- قهوه ای

شاید ترکیب قهوه ای با سبز دودی در دکوراسیون در ابتدا عجیب و ناپسند احساس گردد اما این دو رنگ خیلی عالی در کنار هم قرار می گیرند. قهوه ای یک رنگ خنثی و گرم است، بنابراین بهتر است در کنار سایه های روشن و سرد سبز دودی (متمایل به آبی یا فیروزه ای) استفاده گردد.

4- کرم

کرم با هر رنگی ست می گردد، اما استفاده از آن در کنار سبز دودی، فضایی بسیار لوکس و زیبا ایجاد خواهد نمود. کرم به رنگ مجذوب کنندهی مثل سبز دودی، اجازه خودنمایی بیشتری می دهد.

5- طلایی

طلایی رنگی پیچیده بوده و به همین دلیل ترکیب آن با سبز دودی مشکل است. هنگام ترکیب این دو رنگ باید اندازه زیادی از رنگ های خنثی و روشن را هم بکار ببرید. اگر ترکیب رنگ های درست انجام گردد، نتیجه کار محیطی فوق العاده لوکس و مجلسی خواهد شد.

6- طوسی

طوسی یک رنگ خنثی و خنک است، بنابراین با ترکیب رنگ سبز دودی که آن هم یک رنگ سرد است، فضایی سرد و خنک ایجاد خواهد نمود. اگر به رنگ های سرد و فضای مدرن علاقه دارید، این ترکیب بشدت توصیه می گردد.

7- صورتی

یکی دیگر از ترکیب های عجیب و البته شجاعانه ترکیب صورتی و سبز دودی در دکوراسیون برای ایجاد محیطی تاثیر گذار و بسیار خاص است. سایه های لطیف صورتی مثل مرجانی برای ترکیب با سبز دودی توصیه می شوند.

8- سفید

سفید زمینه عالی برای درخشش رنگ سبز دودی در دکوراسیون و چیدمان خانه فراهم می نماید. خصوصاً در فضاهای مدرن و در مکان هایی مانند آشپزخانه که اکثراً از کابینت سفید و دیوارهای روشن استفاده می نمایند، وجود رنگ سبز دودی به صورت تاکیدی در دیوار بین کابینت یا اکسسوری آشپزخانه روشی بسیار زیبا و تاثیرگذار خواهد بود.

9- زرد

ترکیب سبز دودی و زرد واقعا می تواند فضا را برجسته و جسور نشان دهد. برترین سایه برای رنگ زرد در ترکیب با سبز دودی، رنگهایی مثل خردلی و زیتونی روشن هستند.

10- نارنجی سوخته

نارنجی سوخته خیلی نزدیک به رنگ هلویی است و به خاطر طبیعت گرم و خاکی خود، خیلی عالی با رنگ سبز دودی ترکیب می گردد.

کلام پایانی

استفاده از سبز دودی در دکوراسیون یک راه چاره عالی برای داشتن فضایی مجذوب کننده و آرامش بخش، بدور از یکنواختی است. از آنجایی که این رنگ سایه های بسیار فراوانی دارد، به شیوه های گوناگون می توان آنرا بکار برد. همانطور که در بالا اشاره شد برای هر سبکی می توانید از سایه و ترکیب خاصی بهره ببرید. در حین کار باید توجه داشته باشید که استفاده زیاد از سبز دودی می تواند فضا را سنگین و غیر قابل تحمل ایجاد کند. در مقابل استفاده بسیار کم از این رنگ هم هیچ تاثیر مثبتی نداشته و نوعی بی تفاوتی را در فضای خانه ایجاد می نماید. اینکه چه اندازه از رنگ باید در سرتاسر خانه تکرار گردد، بستگی به فضا و روشنایی خانه دارد. شکل هایی که در این مطلب آمده اند، می تواند تا حدودی شما را در این باره هدایت کند.

منبع: اتاق
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 947

به "نحوه استفاده از رنگ سبز دودی در دکوراسیون منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه استفاده از رنگ سبز دودی در دکوراسیون منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید