نظر رئیس شورای شهر مشهد درباره حمایت از فرهنگ و هنر

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد معتقد است مدیریت شهری نباید به طور مستقیم از فرهنگ و هنر حمایت کند. با این وجود وی تأکید می کند که شورای شهر آماده حمایت از طرح هایی است که با هدف ارتقاء فرهنگ، افزایش نشاط اجتماعی و روح بخشی به جامعه از سوی سازمان های فرهنگی ارائه شوند.

نظر رئیس شورای شهر مشهد درباره حمایت از فرهنگ و هنر

حسن موحدیان با حضور در تحریریه خبرنگاران در خصوص نحوه حمایت مدیریت شهری از فرهنگ و هنر مشهد، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی هنرمندان و مسئول ترویج هنر در شهر است. بر این اساس لازم است این اداره کل طرح هایی ارائه دهد تا شورای اسلامی در راستای اجرای این طرح ها به آن ها کمک کند. در واقع ما به طور مستقیم به این حوزه ورود نخواهیم کرد، زیرا ممکن است دوگانگی ایجاد شود و این دوگانگی به صلاح جامعه نبوده و ممکن است سبب افزایش اختلافات شود.

وی ادامه داد: به اعتقاد من دخالت در مأموریت سازمان های مختلف جایز نیست، زیرا منجر به موازی کاری می شود. درست است که مدیریت شهری منابع بیشتری نسبت به سایر سازمان ها دارد و همچنین نسبت به سازمان های دیگر با قوانین دست و پاگیر کمتری رو به روست با این حال باید هر نهادی در راستای وظایف خود قدم بردارد. با این وجود آماده ایم در کنار سازمان های متولی فعالیت های فرهنگی دیگر قرار گرفته و در راستای اجرای طرح های مناسب برای توسعه فرهنگ و هنر در شهر به آنان کمک کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: از این رو هر سازمان فعال در حوزه فرهنگ که طرح هایی در جهت ارتقاء فرهنگ، افزایش نشاط اجتماعی و روح بخشی به جامعه ارائه دهد و این طرح مورد تأیید شورا قرار گیرد، در راستا اجرای طرح مورد حمایت قرار خواهد گرفت و به آن ها کمک خواهیم کرد.

موحدیان افزود: بنابراین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با ارائه طرح های مناسبی تلاش کند از اعتبارات تخصیص یافته مدیریت شهری به حوزه فرهنگ و هنر استفاده کند، زیرا در صورتی که طرح و برنامه مناسبی ارائه و اجرا نشود بودجه آن به سرعت به سایر پروژه ها، طرح ها و برنامه ها اولویت دار اختصاص می یابد.

وی در خصوص زمان انتخاب معاون فرهنگی شهردار مشهد با تأکید بر اینکه انتصابات از اختیارات شهردار بوده و شورا ورودی به این موضوع نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر به طور قانونی وظیفه دخالت در امور اجرایی را ندارد و وزارت کشور و سازمان بازرسی نیز مرتباً این موضوع را مورد تأکید قرار می دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: فرهنگ حوزه بسیار حساسی است، لذا به دلیل توقع و انتظاری که از حوزه فرهنگ وجود دارد تغییرات در آن سروصدای زیادی در پی دارد. بر این اساس شهردار باید با حوصله و بردباری فردی توانمند را به عنوان مسئول این حوزه معرفی کند. با وجود اینکه معتقدم در این حوزه تأخیر وجود نداشته است، اما تأخیر در انتخاب معاونت فرهنگی شهر و مدیران فرهنگی طبیعی است.

وی افزود: شورای اسلامی شهر باید چارچوب ها و سیاست های خود را اعلام کند و حوزه های مختلف متناسب با این چارچوب ها اقدام کنند، لذا شورا نمی تواند به صورت مستقیم در انتخاب مدیران و مسئولان ورود پیدا کند. زیرا شورا در خصوص عملکرد مسئولان و مدیران انتخاب شده نظارت دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1109

به "نظر رئیس شورای شهر مشهد درباره حمایت از فرهنگ و هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر رئیس شورای شهر مشهد درباره حمایت از فرهنگ و هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید