تور آلمان: نمایشگاه کتاب فرانکفورت فقط با واکسن زده ها، بهبودیافته های کرونا و منفی ها

به گزارش چای قند پهلو، تهران (پانا) - هفتاد و سومین دوره عظیم ترین و مهم ترین نمایشگاه کتاب جهان در حالی در روزهای پایانی مهرماه در فرانکفورت شروع می گردد که تعداد بازدیدکنندگان روزانه آن به 125 هزار نفر محدود شده است.

تور آلمان: نمایشگاه کتاب فرانکفورت فقط با واکسن زده ها، بهبودیافته های کرونا و منفی ها

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش هنرآنلاین، در شرایطی که اوایل تابستان سال جاری اعلام شده بود ممکن است نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای دومین سال پیاپی آنلاین و مجازی برگزار گردد اما مدیران این رویداد مهم و معتبر دنیای کتاب تصمیم گرفتند بخش حضوری را هم به نمایشگاه 2021 بیفزایند و این دوره را به شکل ترکیبی برگزار نمایند.

بر اساس آنچه در روزهای اخیر اعلام شد، نمایشگاه کتاب فرانکفورت 20 تا 24 اکتبر (چهارشنبه 28 مهر تا یکشنبه دوم آبان 1400) برگزار می گردد و در این پنج روز، فقط 25000 نفر روزانه می توانند از نمایشگاه بازدید نمایند. طبق معمول، سه روز اول ویژه فعالان تخصصی دنیای کتاب و نشر است و در دو روز پایانی همه دوستداران کتاب و ادبیات می توانند وارد فضای نمایشگاه شوند.

شیوه حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم به این شکل است که بازدیدنمایندگان باید یکی از این سه ویژگی را داشته باشند: به تازگی کرونا گرفته و بهبود یافته باشند، دو دوز واکسن زده باشند یا برگه آزمایش پی سی آر با پاسخ منفی همراه داشته باشند. این شرایط برای مهمانان خارجی هم برقرار است و البته هنوز اعلام نشده آلمانی ها کدام واکسن ها را معتبر می دانند و دو دوز آن را می پذیرند.

نمایندگان و فعالان صنعت نشر بیش از 60 کشور از گوشه و کنار دنیا برای حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام آمادگی نموده اند. سال جاری کانادا مهمان افتخاری نمایشگاه است و استندهای ناشران این کشور آمریکای شمالی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در فضای نمایشگاهی قرار می گیرد. اسپانیا، اسلوونی و ایتالیا مهمانان افتخاری سه دوره آینده نمایشگاه کتاب فرانکفورت هستند.

چند ناشر عظیم و مهم دنیای کتاب از آمریکا و انگلستان از جمله هارپرکالینز و پنگوئن گفته اند ترجیح می دهند کارمندان شان به جای رفتن به آلمان در خانه بمانند و درگیر کرونا نشوند. دیگر ناشران ایالات متحده هم چندان به حضور در فرانکفورت روی خوش نشان نداده اند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال جاری در برترین حالت فقط 125 هزار بازدیدنماینده خواهد داشت. این در حالی است که چهار سال پیش 286 هزار نفر به نمایشگاه آمدند و از دستاوردهای 7300 ناشر و بنگاه نشر از بیش از 100 کشور بازدید کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 950

به "تور آلمان: نمایشگاه کتاب فرانکفورت فقط با واکسن زده ها، بهبودیافته های کرونا و منفی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: نمایشگاه کتاب فرانکفورت فقط با واکسن زده ها، بهبودیافته های کرونا و منفی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید