نمایش نسخه جعلی از کتاب گالیله در کتابخانه ملی اسپانیا

به گزارش چای قند پهلو، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، مدیر کتابخانه ملی اسپانیا از سوی وزارت فرهنگ این کشور برای تحقیق و آنالیز نسخه گمشده کتاب قرن هفدهمی گالیله احضار شده است. گفته می گردد شش سال پیش نسخه قدیمی کتاب گالیلو گالیله دانشمند و منجم ایتالیایی که در قرن هفده میلادی چاپ شده است، از کتابخانه ملی اسپانیا ربوده شده و مسئولان کتابخانه یک کتاب جعلی جایگزین آن نموده اند.

نمایش نسخه جعلی از کتاب گالیله در کتابخانه ملی اسپانیا

به نوشته روزنامه اسپانیایی ال پائیس در شهر مادرید، تحقیقات اولیه نشان داده است که کتاب رساله فلکیه نوشته گالیله در سال 1610 میلادی در شهر ونیز منتشر شده است که یکی از ارزشمندترین کتاب های قرون وسطی محسوب می گردد.

تحقیقات اولیه نشان می دهد این کتاب در سال 2014 ربوده شده و کتابخانه به جای آن یک کپی جعلی از کتاب جایگزین نموده اند. آنا سانتوس مدیر کتابخانه ملی اسپانیا گزارش دزدی کتاب را تا سال 2018 به پلیس ارائه ننموده و حالا از سوی وزارت فرهنگ مورد بازخواست قرار گرفته است.

موضوع ربوده شدن این کتاب اولین بار توسط نیک وایلدینگ محقق انگلیسی دانشگاه جورجیا اطلاع رسانی عمومی شد. او در نمایشگاه سال 2018 کتابخانه ملی اسپانیا متوجه شده بود که کتاب مورد نظر کهنه و قدیمی نیست و به همین خاطر به ربوده شدن کتاب مشکوک شد.

مدیر کتابخانه گفته است که هیچ اطلاعی از ربوده شدن کتاب نداشته و ادعا می نماید که کارمندان و کارشناسان کتابخانه هیچ اطلاعی از این موضوع به وی ارائه ننموده بودند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 728

به "نمایش نسخه جعلی از کتاب گالیله در کتابخانه ملی اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش نسخه جعلی از کتاب گالیله در کتابخانه ملی اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید