نگاهی به دوربین اکشن GoPro Hero 13 Black؛ انعطاف در تصویربرداری

به گزارش چای قند پهلو، دوربین تازه گوپرو معرفی شده و به زودی عرضه می گردد اما اگر بخواهیم در ابتدای کار یک نکته درباره آن کلی بیان کنیم، باید بگوییم هرچند تازهترین دوربین پرچم دار گوپرو یعنی Hero 13 Black، تفاوت چندانی با نسل قبلی خود Hero 12 Black ندارد و شاید بسیاری از کسانی که هم اکنون از این دوربین یا حتی نسخه های Hero 11 یا 10 Black استفاده می نمایند، تغییر قابل توجهی احساس ننمایند اما لوازم جانبی متنوع عرضه شده با آن انعطاف زیادی برای تصویربرداری به وسیله آن فراهم می نمایند.

نگاهی به دوربین اکشن GoPro Hero 13 Black؛ انعطاف در تصویربرداری

در حالی که بسیاری از ویژگی های عکاسی و دیگر قابلیت ها در دوربین تازه GoPro Hero 13 Black نسبت به نسل پیشین ثابت به جای مانده اند، بعضی تغییرات در طراحی برای جای دادن باتری تازه، گزینه نصب تازه و از همه مهم تر، لنزهای تازه به آن اضافه شده اند که قابلیت های دوربین را افزایش داده اند و البته باعث افزایش قیمت دستگاه شده اند.

از زمان عرضه Hero 9 Black، گوپرو لنز Max با میدان دید فوق عریض را عرضه نموده است که میدان دیدی مشابه دوربین Hero Max این شرکت ارائه می دهد. نسخه نسل دوم Max Lens Mod روی Hero 12 Black کار می نماید، اما اکنون چهار گزینه دیگر را هم برای Hero 13 Black اضافه می نماید.

مانند Max Lens Mod 2.0 لنز فوق عریض (با قیمت 100 دلار) میدان دید دوربین را تا 177 درجه افزایش می دهد و با داشتن امکان عکاسی با نسبت تصویر 1:1، لنز مناسبی برای ثبت منظره ها گسترده و حرکات همه جانبه است.

بعلاوه یک مجموعه چهار عددی از فیلترهای کاهنده نور (با قیمت 70 دلار) موجود است که می تواند سرعت شاتر دوربین را کاهش دهد و امکان ایجاد حالت محو بودن حرکت در نور روز را فراهم کند. یک لنز ماکرو (با قیمت 130 دلار) نیز وجود دارد که می تواند تا فاصله 11 سانتی متری به خوبی روی سوژه فوکوس کند. یک حلقه فوکوس دستی هم در اطراف لنز قرار گرفته است که سوژه های فوکوس را با رنگ های آبی، قرمز یا زرد نشان می دهد.

گوپرو بعلاوه یک لنز آنامورفیک (با قیمت 130 دلار) به این مجموعه اضافه خواهد نمود که میدان دید گسترده بدون اعوجاج دایره ای را برای دوربین فراهم و امکان عکاسی با نسبت تصویر 21:9 را ممکن می سازد. بعلاوه برای ویرایش ساده تر، دارای حالت فشرده داخلی است و از قابلیت فعال شدن لنز آنامورفیک کلاسیک و گوشه های نرم را هم برخوردار است.

با این مجموعه تازه که همراه دوربین در 10 سپتامبر عرضه می شوند، به نظر می رسد زمان آن رسیده است که گوپرو مجموعه لنزهای خود را توسعه دهد. این لنزها قابلیت های عکاسی و تطبیق پذیری Hero 13 Black را افزایش می دهند و نکته قابل توجه آن است که دوربین به طور اتوماتیک لنز را شناسایی می نماید.

بعلاوه تنظیمات مورد احتیاج آن را اعمال و ویژگی های خاصی مانند ارائه حداکثر فوکوس برای لنز ماکرو را برای لنز فعال می نماید. این ویژگی بعلاوه به این معنی است که با ایجاد مجموعه تنظیمات دلخواه برای استفاده با یک لنز خاص، هنگامی که لنز را وصل کنید، به طور اتوماتیک از آن ها استفاده خواهد نمود.

یکی از دیگر لوازم جانبی تازه پایه قفل مغناطیسی است. GoPro اولین شرکتی نیست که چنین سیستم قفلی را ارائه می دهد، اما اضافه شدن این پایه به این معنی است که اکنون سه راه برای نصب دوربین فراهم می گردد: انگشتی های تاشو، رزوه های سه پایه 1/4-20 و پایه گیره ای مغناطیسی.

بدین ترتیب می توانید دوربین را برای عکس های استودیویی روی یک سه پایه قرار دهید، برای ایمن ترین اتصال انگشتی های داخلی دوربین را باز کنید یا برای زمان هایی که می خواهید سریع به پایه های مختلف تغییر دهید یا برای گرفتن سلفی دوربین را 180 درجه بچرخانید، از پایه قفل مغناطیسی بهره ببرید.

علاوه بر این درِ تازهی هم به نام کانتکتو برای باتری وجود دارد که با پین های مغناطیسی و کابل USB-C کار می نماید و امکان شارژدهی مداوم به دوربین را حتی بدون باتری فراهم می نماید. علاوه بر اینکه تا 10 متر هم ضد آب است. این دوربین بعلاوه دارای باتری تازه Enduro با ظرفیت بالاتر نسبت به نسل قبلی برای کارایی بهتر است. بر اساس اعلام گوپرو، زمان عملکرد Hero 13 Black نسبت به مدل های قبلی به طور میانه 13.5 درصد بهبود دارد.

به روزرسانی های دیگر دوربین موارد جزئی تر اما همچنان مهمی را دربر می گیرند. گوپرو تنظیمات تازه حرکت آهسته پشت سر هم اضافه نموده است که به شما امکان می دهد با وضوح بالاتر و نرخ فریم سریع تر، تا 400 فریم در ثانیه البته با کیفیت 720p تصویربرداری کنید. بعلاوه امکان تغییر آن به کیفیت 5.3K با 120 فریم در ثانیه وجود دارد.

بعلاوه یک گزینه HDR با عنوان Hybrid-log gamma اضافه نموده است که استانداردهای HDR را با کیفیت رنگی 10 بیت و فضای رنگی 2100 و گستره رنگی بیشتر ارائه می دهد. بهبودهای دیگری مانند استفاده از Wi-Fi 6 برای بارگذاری سریع تر فایل ها و تنظیمات صوتی بهینه شده برای اولویت دادن صدای سوژه به صداهای محیطی هم وجود دارد.

بعلاوه، یک به روزرسانی برای ویژگی Quick Capture دوربین ارائه شده است. Quick Capture دوربین را روشن و با یک بار فشار دادن دکمه Record ضبط را آغاز می نماید. وقتی دوباره آن را فشار دهید، دوربین ضبط را متوقف و دوربین را خاموش می نماید. این یک ویژگی کاربردی برای افرادی است که عمدتا کلیپ های کوتاه می گیرند، اما اگر بخواهید بلافاصله کلیپ دیگری ضبط کنید، می تواند خسته نماینده باشد. اکنون باید در عرض 5 ثانیه پس از سرانجام ضبط سریع، بلافاصله دکمه شاتر را فشار دهید تا ضبط دیگری را آغاز و از خاموش شدن کامل دوربین جلوگیری کنید.

علاوه بر این GPS هم که از Hero 12 Black حذف شده بود، دوباره به Hero 13 Black بازگشته است و می توان از داده های GPS برای افزودن همپوشانی های گرافیکی به ویدیوها هنگام ویرایش در اپلیکیشن Quik GoPro در گوشی استفاده کرد.

گوپرو بعلاوه یک مدل مقرون به صرفه تر به نام GoPro Hero با قیمت 200 دلار هم برای استفاده معمولی عرضه خواهد نمود که دوربینی کوچک تر و ساده تر است و از ویژگی های تازه و طراحی بسیار بهتر نسبت به گذشته بهره می برد. این دوربین با ضبط ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و یک نمایشگر لمسی کوچک برای کنترل، پیش نمایش و پخش دارد. با این حال، مانند دیگر دوربین های کوچک GoPro، باتری آن داخلی است.

در نهایت باید اشاره گردد که تغییرات زیادی در امکانات تصویربرداری وجود ندارد، اما این بار لوازم جانبی بخش بزرگی از داستان هستند. لوازم جانبی همواره بخش بزرگی از چیزی بوده اند که دوربین های GoPro را بسیار انعطاف پذیر می نمایند، اما برای Hero 13 Black واقعا تطبیق پذیری زیادتری هم برای کاربر فراهم شده است.

منبع: CNet

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1403 بروزرسانی: 18 شهریور 1403 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1496

به "نگاهی به دوربین اکشن GoPro Hero 13 Black؛ انعطاف در تصویربرداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به دوربین اکشن GoPro Hero 13 Black؛ انعطاف در تصویربرداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید