ویزای آمریکا: هزینه ویزای بعضی کشورها به ریال پرداخت می گردد

به گزارش چای قند پهلو، سفارت کشورهایی از جمله کویت، مکزیک، سوئیس، ژاپن و تونس، هزینه ریالی برای صدور ویزا توریستی از ایرانی ها دریافت می نمایند.

ویزای آمریکا: هزینه ویزای بعضی کشورها به ریال پرداخت می گردد

اگر علاقمند به دریافت خدمات ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

برخی سفارتخانه های کشورهای خارجی مقیم در ایران، در شرایط نوسان ارزی تسهیلاتی را برای صدور ویزا به واحد پول رایج ایران فراهم نموده اند.

سوئیس، ژاپن، کویت، مکزیک و تونس از جمله کشورهایی هستند که در ازای دریافت تومان یا همان ریال ایران خدمات ویزا را ارائه می دهند. چنین سیاستی را برخی از این کشورها پیش از آن که نوسان های ارزی در ایران تشدید گردد به اجرا گذاشته بودند و از بهار سال جاری برخی دیگر از کشورها همزمان با شدت دریافت اختلافات ارزی و محدودیت فعالیت صرافی ها، این امکان را برای اتباع ایرانی فراهم نموده اند.

البته برعکس این موضوع هم بوده است؛ مثلا تا اردیبهشت ماه سال جاری روسیه خدماتش را به ریال ایران انجام می داد، اما از آن موقع به دلار آمریکا تغییر داد.

در فهرست کشورهایی که هزینه ویزای آن ها به ریال پرداخت می گردد و در اختیار وزارت خارجه نیز هست، نام سفارتخانه های اردن، عمان و قطر نیز مشاهده می گردد، اما پیگیری ها نشان می دهد درحال حاضر خدمت ویزا را در فرودگاه و در بدو ورود در عمان و قطر با ارز رایج خودشان یا دلار آمریکا ارائه می دهند که البته امکان صدور ویزا در سفارتخانه های این کشورها به تومان، اما با مبلغ بیشتر همچنان وجود دارد.

درحال حاضر ویزای فرودگاهی عمان در فرودگاه این کشور به قمیت 16 دلار آمریکا صادر می گردد. همچنین باید در فرودگاه های بین المللی قطر برای دریافت ویزای بیزینسی 200 ریال و نوع توریستی آن 120 ریال قطری آن کشور پرداخت.

با وجود آن که سفارت اردن نیز نامش در فهرست کشورهای ارائه دهنده خدمت ویزا به تومان ذکر شده است، اما فعالیتش را در کشورمان پس از اعمال سیاست های دولت عربستان سعودی برای منزوی کردن ایران، رسما کمرنگ کرد و درحال حاضر برای سفرهای توریستی به اردن جوابگوی اتباع ایرانی نیست.

از این سفارتخانه ها درحال حاضر برای اتباع ایرانی، ژاپن با 88 هزار تومان، کویت در ازای یک میلیون و 200 هزار تومان، تونس با یک میلیون و 260 هزار تومان و مکزیک با دریافت معادل ریالی 36 دلار آمریکا، ویزا صادر می نمایند.

اتباعی که گذرنامه و ویزا معتبر آمریکا، کانادا، انگلیس و ژاپن یا ویزای چندگانه (مولتیپل) شینگن را داشته باشند، طبق قواعد سفارت مکزیک در صورت ارائه مدارک مستند در اثبات توان اقتصادی خود، می توانند با اهدافی چون توریستی، کاری و ترانزیتی، بدون ویزا به این کشور سفر نمایند.

سوئیس نیز به اتباع ایرانی در ازای 640 هزار تومان خدمت ویزا می دهد. هرچند که در دفتر پیمانکار ایرانی یا VFS برای ارائه خدمات ویزا 26.5 یورو اضافه تر دریافت می گردد.

صرف نظر از تسهیلاتی که این سفارتخانه ها برای اتباع ایرانی قائل شده اند، داشتن دعوتنامه ای قوی به دریافت ویزا از برخی از این کشورها که تهیه مدارک آن ها دشواری در حد ویزای شینگن دارد از جمله کویت، مکزیک و ژاپن منوط است.

منبع: کجارو
انتشار: 7 تیر 1400 بروزرسانی: 7 تیر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 842

به "ویزای آمریکا: هزینه ویزای بعضی کشورها به ریال پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: هزینه ویزای بعضی کشورها به ریال پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید