چگونه از ماسک در روزهای بارانی استفاده کنیم؟

به گزارش چای قند پهلو، ماسک های یکبار مصرف مدت زمان استفاده دارند و باید در روزهای بارانی نکاتی را برای استفاده از ماسک در نظر داشت.

چگونه از ماسک در روزهای بارانی استفاده کنیم؟

به گزارش خبرنگاران، در حال حاضر با توجه به اینکه در بحران کرونا به سر می بریم و استفاده از ماسک به عنوان یک ابزار محافظتی در برابر این بیماری مهم است، موضوع نحوه استفاده از ماسک در روزهای مرطوب و بارانی پاییز و زمستان مطرح می گردد. همانطور که می دانید ماسک ها انواع مختلفی دارند، اما ماسکی که به طور معمول استفاده می کنیم، ماسک سه لایه جراحی و ماسک یکبارمصرف است، موضوعی که باید به آن توجه کنیم، این است که ماسک های یکبار مصرف مدت زمان استفاده دارند و باید در روزهای بارانی نکاتی را برای استفاده از ماسک در نظر داشت.

1- در صورتی که هوا و رطوبت هوا معتدل باشد، معمولا ماسک های جراحی بین چهار تا شش ساعت می توانند جلوی انتقال و انتشار بیماری را بگیرند، بعد از آن به دلیل نفس کشیدن یا رطوبت هوا، این ماسک ها مرطوب شده و عملا خاصیت پیشگیری از انتقال و انتشار بیماری را از دست می دهند و بنابراین مجبوریم که ماسک را تعویض کنیم.

2- حال در شرایط پاییز که رطوبت هوا بیشتر بوده و بارندگی وجود دارد و ممکن است قطرات باران بر روی ماسک نیز ببارد، مدت زمان استاندارد استفاده از ماسک، کاهش می یابد. هر زمان که ماسک خیس شد و یا رطوبت پیدا کرد، باید آن را تعویض کنیم.

3- ماسک های پارچه ای در این زمان بهتر است، زیرا هر زمان خیس گردد، میتوانید آن را تعویض نموده و اجازه دهید تا خشک گردد و با حرارت، رطوبت آن از بین رود و مجددا از آن بهره ببرید.

4- باید توجه داشته باشید در صورتی که ماسک های یکبار مصرف، رطوبت گرفته یا خیس شوند، قطعا باید دور انداخته شوند و نمی توان آن را خشک نموده و مجددا استفاده کرد؛ چراکه کارایی خود را از دست می دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 535

به "چگونه از ماسک در روزهای بارانی استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از ماسک در روزهای بارانی استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید