کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار کشور های اروپایی

به گزارش چای قند پهلو، خبرگزاری خبرنگاران- شاخص کل بورس اوراق بهادار کشورهای فرانسه، سوئیس و انگلیس در مقایسه با روز قبل با کاهش همراه بود.

کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار کشور های اروپایی

با ما سفر کنید و با ارزانترین تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از رویترز، شاخص کل بورس اوراق بهادار در شروع معاملات آدینه کاهش یافت.

شاخص کل سهام بورس پاریس در معاملات روز آدینه با 67 صدم درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به پنج هزار و 474 واحد رسید.

شاخص کل سهام بورس پاریس در معاملات امروز با 88 صدم درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به 13 هزار و 86 واحد رسید.

شاخص کل سهام بورس لندن (فوتسی 100) در معاملات امروز با 80 صدم درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به شش هزار و 335 واحد رسید. در بازار مالی سوییس، ارزش شاخص سهام اس ام آی (SMI) ، یکی از سه شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار این کشور، در معاملات امروز با 69 صدم درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به ده هزار و 490 واحد رسید.

شاخص سهام بورس یورواستاکس 50 (EuroStoxx 50 ) که در آن در هر روز کاری سهام 50 شرکت عظیم منطقه یورو ارزش گذاری و خرید و فروش می گردد، با 87 صدم درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به سه هزار و 451 واحد رسید.

شاخص سهام فوتسی یوروفرست 300 (FTSEurofirst 300) نیز که در آن در هر روز کاری سهام 300 شرکت عظیم منطقه یورو، ارزش گذاری و خرید و فروش می گردد با 72 صدم درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به یک هزار و 497 واحد رسید.

در وال استریت، قرارداد های آینده که بر روی شاخص های بورس نیویورک شامل شاخص سهام صنعتی داو جونز ، شاخص سهام نزدک و شاخص سهام استاندارد اند پورز 500 ، بسته می گردد و در نتیجه آن، تحویل سهام در آینده صورت می گیرد ، در معاملات امروز افزایش یافت.

شاخص میانگین شاخص سهام صنعتی داو جونز، یکی از سه شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک با 15 صدم درصد افزایش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به 29 هزار و 483 واحد رسید.

شاخص سهام استاندارد اند پورز 500، سومین شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک که از فهرستی متشکل از سهام 500 شرکت مهم در بازار بورس نیویورک تشکیل شده است با 39 صدم درصد افزایش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به سه هزار و 581 واحد رسید.

شاخص سهام نزدک، دیگر شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک که عظیم ترین بازار معاملات الکترونیک سهام در آمریکا است، با 87 صدم درصد افزایش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به 11 هزار و 904 واحد رسید.

در بازار آسیایی نیز شاخص کل بورس اوراق بهادار در نوسان بود. به طوری که شاخص سهام نیکی 225، Nikkei 225 ، یکی از دو شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار توکیو که سهام 225 شرکت عظیم ژاپن در آن فهرست و در هر روز کاری ارزش گذاری می شوند در انتها معاملات امروز با 42 صدم درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به 25 هزار و 527 واحد رسید.

ارزش شاخص سهام توپیکس، TOPIX، دیگرشاخص عملکرد بورس اوراق بهادار توکیو، هم در انتها داد و ستد های امروز با شش صدم درصد افزایش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به یک هزار و 727 واحد رسید.

شاخص سهام مرکب هنگ سنگ Hang Seng، یکی از شاخص های عملکرد بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، نیز در انتها معاملات امروز با 24 صدم درصد افزایش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به 26 هزار و 421 واحد رسید.

در بازار مالی تایوان، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور در انتها معاملات امروز، با چهار صدم درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به 13 هزار و 716 واحد رسید.

در بازار بورس کره جنوبی، شاخص قیمت سهام مرکب کره جنوبی (Korea Composite Stock Price Index) در انتها معاملات امروز، با 24 صدم درصد افزایش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به دو هزار و 553 واحد رسید.

در بازار مالی سنگاپور، شاخص کل بورس اوراق بهادار این کشور (sgx)، با 44 صدم درصد افزایش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به سه هزار و 377 واحد رسید.

در بازار مالی استرالیا، شاخص کل بورس اوراق بهادار سیدنی با 12 صدم درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به شش هزار و 539 واحد رسید.

در بازار داد و ستد های ارزی اروپا، نرخ های برابری در نوسان بود. به طوری که ارزش یورو برابر دلار شش صدم درصد کاهش یافت. در معاملات امروز، هر یک یورو برابر 1,1866 دلار معامله می شد. در انتها معاملات روز کاری پیشین نرخ برابری این دو ارز، به نسبت هر 1.1873 دلار به یک یورو بود.

ارزش برابری دلار آمریکا با ین ژاپن نیز در معاملات امروز بازار توکیو، 14 صدم درصد افزایش یافت. بدین صورت که هر 103,87 ین برابر یک دلار آمریکا معامله می شد. در انتها معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر 103.72 ین برابر یک دلار آمریکا داد و ستد می شد.

ارزش برابری ین با یورو نیز در معاملات امروز بازار توکیو، شش صدم درصد افزایش یافت. بدین صورت که هر 123.26 ین برابر یک یورو معامله می شد. در انتها معاملات روز کاری پیشین این بازار، هر 123.18 ین برابر یک یورو داد و ستد می شد.

شاخص دلار برابر سبد ارزی مرجع بین المللی متشکل از شش ارز مهم دنیا یعنی یورو، پوند انگلیس، ین ژاپن، فرانک سوئیس، دلار کانادا و کرون سوئد، با یک صدم درصد افزایش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به 92.3050 رسید.

در بازار اوراق قرضه هم نرخ سود ها در نوسان بود. به طوری که نرخ سود اوراق قرضه و بهادار با سررسید 10 ساله آلمان که نقش مبنا و مرجع را در کشور های عضو منطقه یورو ایفا می نماید، با هفت صدم درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به منفی 57 صدم درصد رسید. منفی بودن نرخ سود اوراق بهادار در یک کشور نشان دهنده وضع خوب مالی و مالی آن کشور است. با این شرح که کشور ناشر با توجه به اینکه سرمایه گذار درخصوص دریافت به موقع اصل و سود سرمایه خود اطمینان دارد آن ها را با نرخ سودی پایینی منتشر می نماید. نرخ سود اوراق قرضه و بهادار وزارت خزانه داری آمریکا با سررسید 10 ساله هم با 24 صدم درصد کاهش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به 83 صدم درصد رسید.

در بازار نفت اروپا، قیمت دو شاخص عمده نفتی دنیا، در نوسان بود. به طوری که بهای نفت خام سبک برنت دریای شمال ، که از آن به عنوان یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت داد و ستد شده در بازار اروپا استفاده می گردد برای تحویل در ماه ژانویه با سه صدم درصد افزایش نسبت به انتها معاملات روز کاری پیشین ، به 44 دلار و 23 سنت رسید.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت ) هم که برای قیمت گذاری نفت مصرفی آمریکا، به کار برده می گردد برای تحویل در ماه دسامبر با سه صدم درصد کاهش به 41 دلار و 71 سنت رسید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 491

به "کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار کشور های اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شاخص کل بورس اوراق بهادار کشور های اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید