توسعه روابط تجاری فصل مشترک وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان

به گزارش چای قند پهلو، تهران (پانا) - در ملاقات وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان، توسعه روابط تجاری و تقویت کریدور شمال - جنوب فصل مشترک دیدگاه های دو مقام است.

توسعه روابط تجاری فصل مشترک وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان

به گزارش وزارت امور مالی و دارایی، سید احسان خاندوزی وزیر امور مالی و دارایی در دیدار با دانیار آمانگلدی یف وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر اولویت توسعه روابط با کشورهای همسایه، منطقه و همسو؛ بر ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای ارتقاء و بهبود فعالیت تجار و فعالان مالی دو کشور تاکید نمود.

وزیر اقتصاد و تجارت جهوری قرقیزستان نیز با اشاره به ضرورت توسعه روابط مالی و تجاری بین دو کشور بر ظرفیت های بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل کالا به ویژه از جهت بندرعباس به دریای خزر و تمایل کشورهای آسیای میانه برای تقویت کریدور شمال - جنوب تاکید نمود .

آمانگلدی یف بعلاوه با اشاره به عضویت قرقیزستان و عضویت ناظر ایران در اتحادیه مالی اورآسیا، ظرفیت این اتحادیه مالی برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور را حائز اهمیت دانست .

براساس این گزارش بعلاوه خاندوزی در دیدار با سفیر تاجیکستان با اشاره به اهتمام ایران نسبت به توسعه روابط با کشورهای همسایه و حوزه تمدنی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم برنامه ریزی برای توسعه همکاری های بلندمدت در حوزه های مالی و فنی ایران تاکید نمود .

وزیر امور مالی و دارایی با تاکید بر ارتقای همکاری های دوجانبه تاجیکستان و ایران گفت: باید مقدمات و پیش نیازهای ارتقای سطح روابط مالی دو کشور به سطح 500 میلیون یورو فراهم گردد.

بعلاوه در این دیدار مقرر شد در دیدار های بعدی مقامات عالی دو کشور موضوعاتی همانند امضاء یادداشت تفاهم های همکاری فنی و مالی که در سفر اخیر ریاست جمهوری کشورمان به تاجیکستان ارائه شد در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1060

به "توسعه روابط تجاری فصل مشترک وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه روابط تجاری فصل مشترک وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید