5 پلتفرم مشمول طرح حمایت از کسب و کارهای دیجیتال شدند

به گزارش چای قند پهلو، به گزارش خبرنگاران، حامد منکرسی در مراسم رونمایی از مرکز تماس 1649 در حمایت از کسب و کارهای دیجیتال به ارائه گزارش هایی در این زمینه پرداخت و گفت: آیین نامه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال مشتمل بر 14 ماده است که در خصوص هرکدام وزارت ارتباطات وظایفی را برعهده دارد؛ اولین گام برای تصویب این مصوبه بحث حمایت از کسب و کارها با هدف ایجاد شرایط حداقلی برای آنهاست.

5 پلتفرم مشمول طرح حمایت از کسب و کارهای دیجیتال شدند

وی اضافه کرد: شرایط و وظایف بسته به مقدار حضور کاربران، مقدار اعتبار و مقدار آمادگی های نرم افزاری و زیرساختی برای کسب و کارها تقسیم بندی می گردد.

معاونت سیاستگذاری اعتباربخشی سازمان فناوری ادامه داد: با توجه به ارزیابی های اجرا شده 24 درخواست و 5 سکو حائز این شرایط لازم شدند.

وی گفت: از مواردی که وزارت ارتباطات در این خصوص مقرر شده انجام دهد حمایتی است که تخفیف در بسته های پیامکی و بسته های تبلیغاتی را شامل می گردد. خدمات لجستیکی یکی دیگر از موضوعاتی است که وزارت ارتباطات درباره آن اقدامات لازم را انجام خواهد داد که علاوه بر پست در این زمینه رایزنی هایی هم با سایر کاربرهای پستی اجرا شده است.

منکرسی تاکید نمود: خدمات زیرساختی نیازمند تقویت زیرساخت ها برای این تعداد از کاربران است. یکی دیگر از مهمترین موضوعاتی اجرا شده بحث تسهیلات است که ماده 7 را شامل می گردد که در این باره منابعی را وزارت اقتصاد تامین خواهد شد.

وی گفت: موضوع بعدی نشانه هویت است با توجه به اینکه بخشی از این کسب و کارها خانگی هستند، وزارت ارتباطات هماهنگی هایی را انجام داده تا این کسب و کار ها بتوانند نشانه قابل تاییدی را دریافت نموده و به کسب و کار خود ارتباط دهند که این اعتبار احتمالاً با تیک سبز تعیین می گردد.

معاون اعتباربخشی سازمان فناوری اعلام کرد: موضوع بعدی ارائه خدمات دولت هوشمند است که اجرا شده است و نظارت بر حسن اجرای حمایت های مصوب با هدف برطرف چالش های احتمالی در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1352

به "5 پلتفرم مشمول طرح حمایت از کسب و کارهای دیجیتال شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پلتفرم مشمول طرح حمایت از کسب و کارهای دیجیتال شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید