شروع عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری آسیاتک در استان سمنان

به گزارش چای قند پهلو، شرکت آسیاتک عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری (FTTX) در شهرهای استان سمنان را طی هفته جاری شروع کرد.

شروع عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری آسیاتک در استان سمنان

به گزارش روابط عمومی آسیاتک، عملیات اجرایی این پروژه از شهرستان مهدی شهر شروع شده و به زودی در سه شهر گرمسار، سمنان و دامغان پیگیری می گردد. با تکمیل این پروژه بیش از 169 هزار خانوار استان سمنان به شبکه فیبر نوری متصل می شوند. افتتاح پروژه زیرساختی فیبر نوری مهدی شهر، با حضور مدیران آسیاتک، حسین موسوی، شهردار سمنان و سید یاسر حسن پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان انجام گرفت.

شهردار سمنان در این نشست به اهمیت اجرای پروژه های زیرساخت شهر اشاره نمود و گفت: امروزه ضرورت بهره مندی شهروندان از تکنولوژی های به روز و پیشرفته بر کسی پوشیده نیست، ما در مجموعه شهرداری، کوشش های زیادی را برای ایجاد زیرساخت های مناسب این کار فراهم نموده ایم. به تازگی قراردادی با شرکت آسیاتک به امضا رسید تا با استفاده از تخصص و توانایی این شرکت شهر سمنان به شبکه فیبر نوری مجهز گردد.

سید یاسر حسن پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان نیز گفت: عملیات حفاری در شهرستان مهدی شهر شروع شده است و به زودی عملیات اجرایی فیبر نوری در شهرهای گرمسار، سمنان و دامغان شروع می گردد. خوشبختانه تمامی تفام ها و زمینه ها برای اجرای سریع این پروژه فراهم است و امیداوریم که تا سال آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

روابط عمومی آسیاتک اعلام نموده است: از ابتدای دولت سیزدهم هدف گذاری جدیدی برای دسترسی 20 میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری صورت گرفت. برای اجرای این پروژه 10 اپراتور در نظر گرفته شدند تا با تقسیم شهرها و استان های کشور، هر کدام در یک منطقه جغرافیایی به توسعه پروژه یاری نمایند. هدف ما در آسیاتک پوشش چهار میلیون خانوار است که از این رقم 1.5 میلیون خانوار در کلانشهرها و 2.5 میلیون در شهرها و مراکز استان ها خواهند بود. بر این اساس سهم استان سمنان 169 هزار و 755 خانوار است که با تکمیل آن طی دو سال آینده، دسترسی ارتباطی خانواده ها تا 100 برابر توسعه پیدا می نماید.

اولین عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری آسیاتک در مهر ماه سال 1401 در شهر چالوس استان مازندران شروع شد. این پروژه در اردیبهشت ماه امسال با دسترسی بیش از 30 هزار خانوار این شهر به اینترنت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTH) با ظرفیت 930 مگابیت بر ثانیه تکمیل و به انتها رسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا به وبسایت رسمی آسیاتک مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 دی 1402 بروزرسانی: 19 دی 1402 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1478

به "شروع عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری آسیاتک در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی حفاری فیبر نوری آسیاتک در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید