آیا میوه خشک همان خصوصیات میوه تازه را دارد؟

به گزارش چای قند پهلو، طبق یک تحقیق که در ماه ژوئن سال 2011 انجام شد، مصرف میوه های خشک با کاهش وزن و مصرف مواد مغذی بیشتر ارتباط دارد. میوه خشک به عنوان یک گزینه سالم برای تأمین نیاز افراد به مصرف روزانه میوه پیشنهاد می شود. میوه خشک فیبر و مواد معدنی بیشتری دارد و ویتامین B آن به اندازه میوه های تازه است. با این حال توجه داشته باشید که یک ظرف کوچک میوه خشک بیشتر از میوه تازه کالری دارد.

آیا میوه خشک همان خصوصیات میوه تازه را دارد؟

به هنگام خشک کردن میوه ها، آب آن ها تبخیر می شود. به همین دلیل میزان میوه کوچک شده و مواد مغذی به جای مانده در آن، غلیظ تر می شوند. طبق گفته سایت ChooseMyPlate.org، مقایسه میوه خشک با میوه تازه بسیار ساده است. این سایت ادعا می کند ½ فنجان میوه خشک برابر با 1 فنجان میوه تازه است. معمولاً میوه ها قبل از خشک شدن، از یک سری مرحله پردازش می گذرند تا رنگ طبیعی خود را حفظ کنند و از رشد باکتری ها جلوگیری شود. در این پردازش ها ممکن است مواد طبیعی مانند آب لیمو و ویتامین C یا از گوگرد یا سولفیت استفاده شود. اگر دچار آسم هستید یا به سولفیت حساسیت دارید، از مصرف میوه های خشک پردازش شده، خودداری نمایید.

میوه های خشک در مقایسه با میوه های تازه، کالری و کربوهیدرات بیشتری دارند. نصف فنجان سیب، زردآلو و انگور خشک در مقایسه با 1 فنجان میوه تازه از همان نوع، 2 برابر کالری و حداقل 2 برابر کربوهیدرات دارد. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، کالری و کربوهیدرات بیشتر میوه های خشک، خبر خوبی برای شما محسوب نمی شود. از طرف دیگر، میوه های خشک منبع مناسبی از انرژی به هنگام فعالیت های ورزشی محسوب می شوند. انگور خشک یا کشمش همانند آدامس های ورزشی تجاری عمل می کند و عملکرد شما را بهبود می بخشد.

ویتامین های قابل حل در آب طی فرآیند خشک کردن، از بین می فرایند؛ اما از آنجا که مواد مغذی میوه طی فرآیند خشک کردن، متمرکز می شوند، این کمبود ویتامین متعادل می شود. نصف فنجان از تمام انواع میوه های خشک تقریباً به میزان 1 فنجان میوه تازه ویتامین B دارد. با این حال، میوه های خشک میزان زیادی ویتامین C و A از دست می دهند. میوه خشک تنها 20 درصد از ویتامین C و 50 درصد از ویتامین A را حفظ می کند. برخی میوه ها مانند زردآلو و گیلاس آن قدر ویتامین A دارند که حتی خشک آن ها نیز هنوز میزان زیادی ویتامین A دارد.

میوه خشک تمام مواد معدنی میوه تازه را حفظ می کند. این مواد معدنی به همراه مواد مغذی متمرکز باعث می شود از نصف فنجان میوه خشک بیشتر از 1 فنجان میوه تازه، مواد معدنی به دست آورید. میوه های خشک حاوی آهن، پتاسیم، منیزیم و روی هستند. با این حال، هر میوه ای دارای مواد مغذی متفاوتی است؛ بنابراین میزان مواد معدنی که از میوه خشک به دست می آورید، با توجه به نوع میوه ای که مصرف می کنید، فرق دارد.

میزان شکر طبیعی موجود در انواع مختلف میوه خشک همانند کالری آن ها، 2 برابر است. حواستان به شکر زیاد این میوه ها باشد؛ زیرا گاهی طی فرآیند پردازش میوه ها، به آن ها شکر اضافه می کنند. برخی میوه های خشک در شکر غلتانده می شوند. همچنین به برخی میوه ها مانند کرن بری شکر اضافه می شود تا مزه آن شیرین شود. نصف فنجان کرن بری خشک و شیرین شده، 10 برابر بیشتر از 1 فنجان کرن بری تازه شکر دارد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1281

به "آیا میوه خشک همان خصوصیات میوه تازه را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا میوه خشک همان خصوصیات میوه تازه را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید