استفاده از ظرفیت های تازه تاریخی و فرهنگی در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی کرمان ضروری است

به گزارش چای قند پهلو، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، استفاده از ظرفیت های تازه تاریخی و فرهنگی در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی کرمان ضروری است.

استفاده از ظرفیت های تازه تاریخی و فرهنگی در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی کرمان ضروری است

فریدون فعالی در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از دست اندرکاران برگزاری موسیقی نواحی در کرمان بر لزوم استفاده از ظرفیت های تازه تاریخی در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی کرمان تاکید کرد.

وی گفت: بواسطه تاریخ، فرهنگ و اصالتی که در بناهای تاریخی استان کرمان وجود دارد، باید از این نوع ظرفیت ها در برگزاری جشنواره ها و همایش ها استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه خانه های تاریخی که بتازگی مورد بازسازی و بازسازی قرار گرفته اند محل مناسبی برای برگزاری این جشنواره ها هستند، شرح داد: برگزاری این جشنواره ها کمک زیادی به معرفی ظرفیت های تاریخی و فرهنگی و همچنین شناخت سرمایه گذاران از این وجود این ظرفیت ها می شود.

وی افزود: پس از کنترل ویروس کرونا، ظرفیت جشنواره ملی موسیقی نواحی در کرمان را بایستی با حضور تورهای مختلف گردشگری از داخل و خارج استان برگزار کنیم تا بتوانیم قدمی در زمینه رونق گردشگری این استان برداریم.

فعالی با بیان اینکه ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان بخوبی معرفی نشده، بیان نمود: در برخی کشورها یکسال قبل از برگزاری رویدادهای فرهنگی، تورهای گردشگری متنوعی برنامه ریزی می شود و هتل های این کشورها به حالت رزرو در می آید.

وی با پیشنهاد راه اندازی دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی کرمان در یکی از خانه های تاریخی کرمان افزود: با سرمایه گذاری در یکی از بناهای تاریخی کرمان میتوان در طول سال از ظرفیت موسیقی نواحی این منطقه نهایت استفاده را به عمل آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به محل برگزاری جشنواره موسیقی در مجموعه تاریخی وزیری کرمان اشاره و گفت: این مجموعه تاریخی ظرفیتی تازه در حوزه میراث فرهنگی است که باید از آن در برنامه های فرهنگی و هنری استفاده کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1015

به "استفاده از ظرفیت های تازه تاریخی و فرهنگی در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی کرمان ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت های تازه تاریخی و فرهنگی در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی کرمان ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید