تور هلند: بستر همکاری گردشگری در زمینه گل و گیاهان زینتی بین البرز و آمستردام فراهم شد

به گزارش چای قند پهلو، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، بستر همکاری گردشگری در زمینه گل و گیاهان زینتی بین البرز و آمستردام فراهم شد.

تور هلند: بستر همکاری گردشگری در زمینه گل و گیاهان زینتی بین البرز و آمستردام فراهم شد

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

فریدون محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی البرز در نشستی که با حضور معاونان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان و مدیرعامل و رئیس هیات مدیره یک شرکت بخش خصوصی برگزار گردید، گفت: امضای تفاهم نامه با شرکت خصوصی مجری برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های تخصصی زمینه را برای افزایش همکاری ها در زمینه توریستی سلامت، طب سنتی، کشاورزی و پرورش گل و گیاهان زینتی و دارویی فراهم می نماید.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی البرز اسم کرد: تا پیش از شیوع کرونا هر ساله برپایی جشنواره گل ها در استان البرز بیش از 120 هزار نفر توریست و بازدیدکننده را جذب می کرد که ظرفیت بزرگی در این حوزه محسوب می گردد و بهره گیری از آن نیازمند برنامه ریزی ها مدون و کارشناسی است.

محمدی با اشاره به همجواری البرز و تهران و لزوم بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی بیان داشت: میتوان جشنوارهای گل و گیاه البرز را به برند استان البرز تبدیل نموده و به وسیله جذب توریست و هم فروش محصولات فراوریی به شکوفایی صنعت توریستی و رونق مالی یاری کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان البرز بیان داشت: با توجه به ویژگی البرز در زمینه فراوری گل و گیاه و تشابه آن با آمستردام کشور هلند، تفاهم نامه برای خواهر خواندگی البرز با آمستردام در زمینه گل و گیاه با شرکت بخش خصوصی منعقد شده است.

وی با اشاره به آب و هوا، جغرافیای طبیعی و اقلیم منحصر بفرد البرز توضیح داد: توسعه کشت و پرورش گیاهان دارویی و راه اندازی مرکز درمان و طب سنتی ایران ویژه توریستان خارجی از دیگر برنامه های پیش رو در استان البرز است.

محمدی اسم کرد: با توجه به ثبت جهانی واریته گل لاله سفید البرز در لیست میراث طبیعی در انجمن سلطنتی گل لاله هلند، البرز پتانسیل لازم برای تبدیل شدن به مرکزیت این گونه گل در ایران را داشته و مقرر شد تا در کوتاهترین زمان ممکن هماهنگی های لازم برای برگزاری جشنواره های گل و گیاه و ملاقات سفیر و کاردار هلند در ایران انجام گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 999

به "تور هلند: بستر همکاری گردشگری در زمینه گل و گیاهان زینتی بین البرز و آمستردام فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: بستر همکاری گردشگری در زمینه گل و گیاهان زینتی بین البرز و آمستردام فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید