تور ارزان دبی: تغییر سیاست های گردشگری دبی و احداث هتل های میانه

به گزارش چای قند پهلو، امارات به تغییر سیاست های خود در ساخت وساز هتل های دبی و تشویق سرمایه گذاران در جهت احداث هتل های میانه و 3 ستاره روی آورده است.

تور ارزان دبی: تغییر سیاست های گردشگری دبی و احداث هتل های میانه

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

هم زمان با رشد گردشگران طبقه میانه و کمبود هتل های مقرون به صرفه قیمت، امارات که تا به امروز برساخت هتل های لوکس 5 ستاره تمرکز داشت، اکنون با سیاست های تشویقی، سرمایه گذاران را به احداث هتل های میانه و 3 ستاره تشویق می نماید.

با افزایش سفر در میان طبقه میانه، بازار سفر کشورهای عربی برای سال 2016 کانون فعالیت های خود را بر سفر این طبقه اجتماعی و نحوه رشد کسب وکار سفر با اتکا به موج نو این گروه از مسافران به ویژه از بازارهای نوظهور قرار داده است.

مقصدهایی همچون دبی تقریباً برنامه های ویژه ای را برای تشویق سرمایه گذاری ها به سوی هتل ها و بازارهای طبقه میانه سازمان داده اند. دولت امارات بعلاوه طرح هایی ویژه برای ساخت و اجرای پروژه های احداث هتل های 3 ستاره در دستور کار خود دارد. بعلاوه باهدف تسریع در احداث این هتل های مقرون به صرفه قیمت فرایند کسب مجوز را تنها به دو ماه کاهش داده است. بعلاوه معافیت اقتصادیاتی بالغ بر 10 درصد از سوی شهرداری به مدت 4 سال پس از اتمام پروژه ساخت هتل های 3 ستاره صادرشده است.

سیمون پرس مدیر ارشد در نمایشگاه های مسافرتی Reed با اشاره به اهمیت طبقه میانه در نمایشگاه بازار سفرهای عربی می گوید:

نگاهی به آمار گردشگری دبی به تنهایی نشان می دهد که بیش از 50 درصد از 3600 اتاق های نو هتل ها که در ماه های پایانی 2015 به بازار هتلداری دبی وارد شد، هتل های 3 ستاره و یا حتی پایین تر بوده است. با این حال بازهم احتیاج بیشتری به اتاق های درجه میانه همچنان در منظره هتلداری امارات مشاهده می گردد درحالی که مقدار هتل های 3 ستاره در دسترس در سه ماه اول 2015 امارات تنها 29 درصد از کل هتل های دردسترس و عرضه شده این کشور بود.

به گفته وی در حال حاضر بازار تقاضا برای پروژه های گردشگری ویژه طبقه میانه در سراسر منطقه خلیج فارس رو به رشد است و این امر هم در منطقه ها در حال رشد و هم در منطقه های که هنوز به صورت بالقوه ظرفیت بالایی برای گردشگری دارند، درکل منطقه شناخته شده است. علاوه براین بازار گردشگری منطقه خلیج فارس به طور محسوسی به وسیله تقاضای فزاینده از سوی بازارهای رو به رشد طبقات میانه همچون چین، هند و آفریقا همراه با بودجه اقتصادی مسافران نسل جوان و خانواده های جوان رو به رشد است.

وی بعلاوه یادآور شده است که هرچند بازار سفر کشورهای عربی درسال 2016 تمرکز ویژه ای بر نقش طبقه میانه در صنایع مسافرتی و توریسم دارد اما بازارهای مختلف به صورت موضوعات مرتبط با این موضوع اصلی، به وسیله فعالیت های گوناگون، سمینارها و کارگاه های آموزشی و سخنرانی ها موردتوجه قرار می گیرند.

بازار سفر کشورهای عربی که از 25 تا 28 آوریل در دبی برگزار می گردد، تمرکز ویژه ای بر سفرهای لوکس، گردشگری حلال، خرید و گردشگری ماجراجویی، گردشگری دریایی درکنار گردشگری سلامت و چشمه های آب معدنی دارد. اما فناوری های روز و بعلاوه گردشگری پایدار نیز بخش مهمی از این رویکرد است.

سال گذشته بالغ بر 2/5 میلیارد دلار معاملات تجاری تنها ظرف 4 روز برگزاری این نمایشگاه منعقد شد. این نمایشگاه با 2800 غرفه از 80 کشور دنیا با بیش از 26 هزار بازدیدکننده در طی 4 روز برگزاری نمایشگاه، سهم مهمی در برنامه ریزی و جهت دهی و نیز رونق بازار گردشگری در کشورهای عرب منطقه خلیج فارس دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1199

به "تور ارزان دبی: تغییر سیاست های گردشگری دبی و احداث هتل های میانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: تغییر سیاست های گردشگری دبی و احداث هتل های میانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید