شرح کاخ سفید درباره محور مهم گفتگوی بایدن و پوتین

به گزارش چای قند پهلو، ایسنا نوشت:جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که رئیس جمهوری آمریکا میخواهد تا مسائل حقوق بشری را در نشست آینده با ولادیمیر پوتین در ژنو مطرح کند.

شرح کاخ سفید درباره محور مهم گفتگوی بایدن و پوتین

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ دیزل بیشتر بدانید.

پیشتر شبکه خبری سی ان ان به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گزارش داده بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اصلا قصد ندارد در خصوص مسائل مرتبط با الکسی ناوالنی، چهره محبوس اپوزیسیون روسیه با جو بایدن صحبت کند.

جن ساکی در مصاحبه با سی ان ان گفت: ممکن است در دستورکار او نباشد و این مایه تعجب نیست. اما رئیس جمهوری ما میخواهد تا سوءرفتارهای حقوق بشری، مساله حبس مخالفان و فعالان که نقض آن چیزی است که ما احساس میکنیم باید در سراسر دنیا هنجار باشد، مطرح کند.

با این حال، سخنگوی کاخ سفید گفت که بایدن در طرح مسائل مورد نگرانی تاخیر انداخته و با پوتین صریح و سرراست خواهد بود. او گفت: این مزیت ملاقات حضوری است. این با تماس تلفنی تفاوت دارد.

ناوالنی ژانویه سال جاری به محض ورود به روسیه از آلمان که برای درمان بابت مسمومیت ادعایی به آنجا رفته بود، بازداشت شد. دادگاهی در روسیه حبس تعلیقی او در پرونده تقلب سال 2014 را به دلایلی از جمله نقض آزادی مشروط لغو و او را به دو سال و نیم حبس در زندان محکوم کرد.

جن ساکی گفت که بایدن در طرح دیگر مسائل حساس نظیر حملات هکری منصوب به هکرهای مستقر در روسیه و تجدید قوا در مرز اوکراین تردید نشان نخواهد داد. او گفت: این فرصتی برای طرح تمامی این مسائل است، اما بعلاوه جایی است که ما میتوانیم همکاری داشته باشیم. ثبات هسته ای، مذاکرات با ایران، اینها مسائلی هستند که ما به چشم فرصت و محل همکاری با یکدیگر میبینیم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 875

به "شرح کاخ سفید درباره محور مهم گفتگوی بایدن و پوتین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح کاخ سفید درباره محور مهم گفتگوی بایدن و پوتین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید