هشدار مسکو به نظامیان آمریکایی خارج شده از افغانستان

به گزارش چای قند پهلو، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت، بار ها این پیغام را به واشنگتن رسانده ایم که نیرو های آمریکایی پس از خروج از افغانستان نباید در مجاورت ایران به ویژه در آسیای میانه مستقر شوند.

هشدار مسکو به نظامیان آمریکایی خارج شده از افغانستان

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد روسیه روز آدینه گفت، نیرو های آمریکایی پس از خروج از افغانستان نباید در کشور های آسیای مرکزی مستقر شوند.

زمیر کابلوف نماینده ویژه ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این فرایند (خروج آمریکایی ها از افغانستان) نمی تواند و نباید به استقرار مجدد تأسیسات زیرساختی آمریکا و ناتو در کشور های مجاور جمهوری اسلامی ایران به ویژه در آسیای میانه مستقر شوند.

این مقام روس در ادامه گفت: ما تا به امروز چنین سیگنال هایی را در سطوح مختلف مقامات به واشنگتن ارسال نموده ایم و امیدوارم شنیده گردد.

آمریکا و متحدانش از سال 2001 و به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله نموده و هزینه های اقتصادی و جانی بالایی به این کشور تحمیل نموده اند.

بعد از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان و امضای توافقنامه صلح بین دو طرف، فرایند خروج نظامیان واشنگتن و متحدان این کشور از افغانستان آغاز شده است.

چندی پیش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت نیرو های آمریکایی تا یازدهم سپتامبر سال جاری خروج نیرو های نظامی از افغانستان را تکمیل خواهد نمود.

تا به امروز شماری از سربازان و تجهیزات نظامی آمریکا از افغانستان خارج شده اند و کشور های عضو ناتو نظیر آلمان و ایتالیا هم خروج نیرو های خود از این کشور را به اتمام رسانده اند.

به همین دلیل، امروز (آدینه) جنیفر گریفین خبرنگار حوزه امنیت ملی در شبکه فاکس نیوز در پیامی توییتری از خروج نیرو های آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام افغانستان اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 907

به "هشدار مسکو به نظامیان آمریکایی خارج شده از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مسکو به نظامیان آمریکایی خارج شده از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید