جریمه یک میلیارد دلاری برای خودروسازان آلمانی از سوی اتحادیه اروپا

به گزارش چای قند پهلو، اتحادیه اروپا، خودروسازان آلمانی به جز بنز را به خاطر تبانی یک میلیارد دلار جریمه کرد.

جریمه یک میلیارد دلاری برای خودروسازان آلمانی از سوی اتحادیه اروپا

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، اتحادیه اروپا خودروسازان آلمانی از جمله بی ام و، فولکس واگن، آئودی و پورشه را به خاطر تبانی در محدود کردن توسعه فناوری کاهش آلایندگی خودروها به پرداخت یک میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. در این راستا بنز به خاطر لو دادن همکاری این خودروسازان از جریمه گریخت.

مارگارت وستاگر، دبیر سازمان مقابله با انحصار اتحادیه اروپا با اعلام خبر اعمال چنین جریمه سنگینی علیه خودروسازان آلمانی گفت: در حالی که این خودروسازان به فناوری کاهش آلایندگی دسترسی داشتند، اما با هم دست به یکی نموده و خودروهای با آلایندگی کمتر به بازار عرضه نکردند و از این طریق جلوی دسترسی مردم به خودروهای پاک تر را گرفتند.

اصل جریمه 875 میلیون یورو اعلام شده و وستاگر در این زمینه می گوید: کارخانه ها به طور طبیعی با یکدیگر در راستای ارائه خودروهای با آلایندگی پایین تر رقابت نمایند، اما این خودروسازان به شکلی عامدانه از رقابت در این راستا خودداری نموده و در حالی دست به این اقدام زدند که می توانستند خودروهای با آلایندگی پایین تر عرضه نمایند.

این مقام اروپایی مدعی است؛ این خودروسازان بین سال های 2009 و 2014 و در طول برگزاری نشست های فنی موسوم به چرخه پنج اقدامات خود برای تبانی در زمینه متوقف کردن توسعه فناوری های مرتبط با کاهش آلایندگی نیتروژن اکسید در خودروهای دیزل خود را هماهنگ می کردند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 882

به "جریمه یک میلیارد دلاری برای خودروسازان آلمانی از سوی اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه یک میلیارد دلاری برای خودروسازان آلمانی از سوی اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید