خبرنگاران شروع نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی اصناف در مشهد

به گزارش چای قند پهلو، مشهد- خبرنگاران- گشت های مشترک دستگاه های نظارتی در مشهد پیرامون رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند برای صنوفی که از 23 فروردین ماه مجاز به بازگشایی شدند، شروع شد.

خبرنگاران شروع نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی اصناف در مشهد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد روز دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز آدینه 22 فروردین ماه تا یک هفته مهلت دارند با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ضمن ثبت نام در آن نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام نمایند.

امیر دلداری اضافه نمود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند نیز از سوی صنوف مجاز به بازگشایی الزامی است و اتاق اصناف ایران شیوه اجرای این طرح را مبتنی بر بخشنامه های وزارت بهداشت و وزارت کشور اعلام نموده است.

وی ادامه داد: گشت های مشترک نظارت بر صنوف مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی با حضور بازرسان اتاق اصناف مشهد، اتحادیه ها، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی از امروز در سطح شهر شروع شده است.

وی گفت: به هر واحدی که طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند مبنی بر ایجاد فاصله یک تا 2 متر برای ارایه خدمات به مشتری را رعایت نکند، در مرحله اول اخطار داده شده و بعد از دادن مهلت 72 ساعته در صورت تکرار تخلف واحد متخلف پلمب می شود.

دلداری اضافه نمود: واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی تا خاتمه روز آدینه هفته جاری مهلت دارند بارکد یا گواهی بهداشتی را از سامانه وزارت بهداشت دریافت نمایند، پس از خاتمه مهلت به هر واحدی که فاقد بارکد یا گواهی سلامت باشد و موارد مندرج در پروتکل بهداشتی را رعایت نکند، اخطار داده می شود و در صورت تکرار تخلف، پلمب می شود.

وی ادامه داد: تمامی موارد مربوط به پروتکل بهداشتی برای هر رسته صنفی از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است و واحدها ملزم به رعایت آن هستند.

وی با اشاره به برخورداری عمده واحدهای صنفی مشهد از دستگاه کارتخوان گفت: کشیدن کارت از دستگاه برای پرداخت هزینه خرید کالا یا دریافت خدمات، باید از سوی مشتری انجام شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد اضافه نمود: از ابتدا تا 22 فروردین 800 واحد صنفی در این شهر به دلیل عمل نکردن به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی واحد، پلمب شد.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی در مشهد به خاطر برخورداری از نیروهای بازرس با هیچ کمبودی روبرو نیستند و رسیدگی و ظرفیت لازم برای نظارت بر تخلفات در کل شهر وجود دارد.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فروشگاه های عظیم و زنجیره ای غیر سوپرمارکتی، پاساژها و مجتمع های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه ها و سالن های زیبایی، آکادمی های رانندگی، سالن های غذاخوری، اغذیه فروشی ها، طباخی ها، فست فودها، گرمابه ها، مراکز سونا و ماساژ، روزبازارها و نمایشگاه ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم نت، باشگاه های ورزشی و بدنسازی، تالارهای پذیرایی و سالن های مراسم، قهوه خانه ها و چایخانه ها مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع بعدی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 129

به "خبرنگاران شروع نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی اصناف در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی اصناف در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید