خبرنگاران انتقال ارز، مهمترین مشکل اجرای طرح نوسازی ناوگان تجاری

به گزارش چای قند پهلو، تهران- خبرنگاران- معاون توسعه حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت: مشکل اصلی اجرای طرح نوسازی ناوگان تجاری، موضوع انتقال ارز است، یعنی به دلیل مسائل تحریم ها نمی توان ال. سی برای واردات قطعات منفصله خودرو باز کرد.

خبرنگاران انتقال ارز، مهمترین مشکل اجرای طرح نوسازی ناوگان تجاری

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهزاد اعتمادی امروز (سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگار مالی چای قند پهلو اضافه نمود: طرح نوسازی ناوگان تجاری از سوی دستگاه های ذیربط دنبال می گردد و به دنبال کاهش مسائل فراروی آن هستیم.

وی بیان داشت: 21 دستگاه مختلف از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، شورای اقتصاد، بانک مرکزی، ایدرو، وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی و غیره در این طرح دخیلند که در اجرایی شدن طرح باید هماهنگ با یکدیگر عمل نمایند.

به گزارش چای قند پهلو، براساس مصوبه شورای اقتصاد قرار است 176 هزار و 550 دستگاه انواع ناوگان تجاری شامل اتوبوس درون شهری، اتوبوس برون شهری، کامیون، کشنده، کامیونت و مینی بوس در مدت سه سال نوسازی گردد و ایدرو مدیریت اجرایی طرح نوسازی ناوگان تجاری را عهده دار است.

منابع ارزی مورد احتیاج این طرح به وسیله صرفه جویی در مصرف سوخت خودروها (طی مدت زمان کارکرد خودروی موضوع طرح و پیمایش پیش بینی شده) حاصل خواهد شد.

بخشی از منابع ریالی مورد احتیاج طرح به وسیله شبکه بانکی به صورت تسهیلات 60 ماهه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که آورده نقدی متقاضیان در مرحله ثبت نام 20 درصد ارزش خودرو است.

معاون ایدرو اعلام نمود: موضوع واردات کامیون های دست دوم کارکرده که این روزها در دستور کار قرار گرفته، در حوزه کاری ایدرو و طرح نوسازی ناوگان تجاری نیست.

سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در راستای فعالیت های متنوع خود برای نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از همه ظرفیت های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه، در نظر دارد به منظور تسریع در انجام فرایند نوسازی و براساس ماده (30) قانون احکام دائمی برنامه کشور از تاریخ سوم خرداد سال جاری از متقاضیان ورود خودروهای سنگین تا سه سال ساخت در آدرس اینترنتی خود (www.rmto.ir) بخش نوسازی و توسعه ناوگان ثبت نام کند.

در این زمینه امیر جعفرپور معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به چای قند پهلو گفت: در یک سال گذشته کوشش خوبی در ایدرو اجرا شده تا با اتکا به منابع ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری و همچنین تبصره 18 قانون بودجه موضوع نوسازی ناوگان تجاری سنگین را به پیش ببریم.

وی بیان داشت: اکنون موضوع انتقال ارز، مهمترین مشکل فراروی اجرای این طرح است و از آنجایی که اولویت های ارزی دیگری در کشور وجود دارد، به نظر نمی رسد به راحتی اجازه انتقال ارز به آن داده گردد.

جعفرپور اعلام نمود: مطابق مصوبه شورای اقتصاد مقرر شده بخش قابل توجهی از قیمت خودروها به شرط پیمایش از محل صرفه جویی در مصرف سوخت پرداخت گردد که به اندازه نیمی از قیمت کامیون ها خواهد بود.

وی اضافه نمود: کوشش شد با مشارکت صندوق توسعه ملی، پولی که مقرر بود بعدها از محل صرفه جویی در مصرف سوخت پرداخت گردد به پیش پرداخت خودروساز تبدیل شده و اقساط آن را رانندگان بپردازند.

این مسوول ادامه داد: در مرحله نخست، استفاده از این تسهیلات برای پنج هزار دستگاه خودرو پیش بینی و انجام شد، اما در 18 هزار دستگاه بعدی برنامه ریزی شده به دلیل تحریم ها کار متوقف شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 144

به "خبرنگاران انتقال ارز، مهمترین مشکل اجرای طرح نوسازی ناوگان تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقال ارز، مهمترین مشکل اجرای طرح نوسازی ناوگان تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید