خبرنگاران راه بندهای پیاده رو در مناطق 22 گانه تهران ساماندهی شد

به گزارش چای قند پهلو، تهران- خبرنگاران- مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام نمود: به منظور حفظ ایمنی و آسایش عابرین پیاده و جلوگیری از سد معبر جهت تسهیل در پیاده روی، نصب راه بندهای پیاده روها در سطح مناطق 22 گانه ساماندهی شده است.

خبرنگاران راه بندهای پیاده رو در مناطق 22 گانه تهران ساماندهی شد

به گزارش روز سه شنبه معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، حسین حسینی نژاد با بیان اینکه مدتها است تردد در پیاده روها برای بسیاری از شهفرایندان مشکل ساز شده و مسائلی همچون توقف و گاها تردد وسایل نقلیه سبک (خودروهای سواری شخصی و وانت بارها) امنیت خاطر شهفرایندان را به مخاطره انداخته است، گفت: متاسفانه مسائل مطرح شده و تردد و توقف موتورسیکلت ها، عاملی برای ترغیب شهفرایندان به استفاده از حاشیه خیابان به جای راستا پیاده رو شده است.

مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران توضیح داد: متاسفانه پیاده روها در شهرها کارکرد اصلی شان که همان ایجاد پیوند بین شبکه سواره و پیاده است را از دست داده اند. از این رو، چندی پیش برابر دستورالعمل نصب راه بند (استاپر) در پیاده روها، وحدت رویه ای در نصب راهبندها در سطح مناطق 22 گانه اجرا شده است.

حسینی نژاد ادامه داد: برابر این دستورالعمل، تیرک ها و استاپرها به عنوان موانع کاربردی برای خودروها و عابرین و همچنین جدا کردن فضاهای مختلف شهری به کار می فرایند. ارتفاع راه بندها و تیرک ها بین 40 تا 60 سانتیمتر متغیر بوده و در عین حال، استقرار آنها در کنار هم با فاصله 1.5 متر توصیه شده است تا حداقل عرض حوزه تردد عابرین در پیاده روها رعایت گردد.

وی توضیح داد:تا به امروز بیش از 619 محل و 10 هزار و 499 دستک در سطح مناطق 22 گانه ساماندهی شده است.

مدیر کل حمل ونقل عمومی و امور مناطق گفت: استفاده از رنگ های زنده و شاد در ساماندهی راه بندها در پیاده روها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

به عقیده کارشناسان، پیاده راه ها فرصت های زیادی را در شهر به وجود می آورند که هم کارآمدی و جذابیت محیط را بیشتر می نمایند و هم آلودگی زیست محیطی ندارند.

همچنین توسعه پیاد راه ها به افزایش جهانگرد و رشد اقتصاد شهر یاری می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 7

به "خبرنگاران راه بندهای پیاده رو در مناطق 22 گانه تهران ساماندهی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران راه بندهای پیاده رو در مناطق 22 گانه تهران ساماندهی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید