خبرنگاران فرهنگ و خانواده در قزوین نیازمند توجه جدی است

به گزارش چای قند پهلو، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: در شورای برنامه ریزی این استان باید نگاه جدی به حوزه فرهنگ و خانواده شود و همه دغدغه و مسائل روی محور جاده، آسفالت، آب و مسائل زیرساختی متمرکز نشود.

خبرنگاران فرهنگ و خانواده در قزوین نیازمند توجه جدی است

صدیقه ربیعی روز پنجشنبه در دیدار با فاطمه محمدبیگی کننده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر همه مسائل فیزیکی ما حل شود و تمام راه و جاده ها با جواهرات سنگ فرش شوند، باز هم این انسان ها هستند که روی آن زندگی می کنند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی اضافه کرد: مادر در خانواده و زن در جامعه نقش کلیدی و محوری را برعهده دارند و اگر به مسائل و مسایل این حوزه توجهی نشود، اقدامات دیگر در جامعه بی فایده خواهد بود.

ربیعی با بیان اینکه سند ارتقا شرایط زنان سال گذشته در شورای برنامه ریزی استان قزوین تصویب شده و برای همه دستگاه ها لازم الاجرا شده است، گفت: متاسفانه خیلی از موضوعات مانند افزایش نرخ طلاق در سال 98، کاهش ازدواج و فرزندآوری، مسایل اجتماعی، وجود 40 هزار زن سرپرست خانوار، نبود تناسب میان زنان تحصیلکرده و اشتغال آن ها و پایین بودن سطح سلامت و بهداشت زنان مورد کم توجهی قرار گرفته است.

این مسؤول به ابلاغ تصویب نامه هیات وزیران در اردیبهشت ماه سال جاری با 52 مولفه درحوزه زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: این ابلاغیه بر اساس ماده 102 سیاست های خانواده ابلاغی رهبر انقلاب و استاد بالادستی تهیه شده و به موضوعات سلامت، بهداشت، مسکن، مناسبات اجتماعی، خانواده آموزش، مشاوره، رسانه، موانع، آسیب ها و غیره در این حوزه تاکید می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 264

به "خبرنگاران فرهنگ و خانواده در قزوین نیازمند توجه جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرهنگ و خانواده در قزوین نیازمند توجه جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید