خبرنگاران مدارس استان زنجان در روزهای کرونایی به لحاظ بهداشتی پایش می شوند

به گزارش چای قند پهلو، زنجان- خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: از زمان بازگشایی مدارس در استان تا به امروز بازدیدهای دقیق و سخت گیرانه ای از سوی کارشناسان بهداشتی استان اجرا شده است که این مهم تا سرانجام شهریور و بصورت 100 درصدی در همه مدارس پایش خواهد شد.

خبرنگاران مدارس استان زنجان در روزهای کرونایی به لحاظ بهداشتی پایش می شوند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

دکتر محمد رضا صائینی شامگاه پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، با اشاره به شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس استان، اضافه نمود: پایش های بهداشتی مدارس شهر زنجان زمان بر بوده و در این زمینه درصد جلوگیری از همزمانی رفت و آمد دانش آموزان و ازدحام در ساعات آغاز و پایانی به تفکیک شهرستانها سلطانیه 73 درصد، ایجرود 100 درصد، ماهنشان 31 درصد، طارم 69 درصد، خرمدره 87 درصد، خدابنده 46 درصد، ابهر 88 و زنجان 75 درصد که میانگین استانی 71 درصد بوده است.

این مسؤول ادامه داد: درصد رعایت دفع پسماند مدارس به شیوه بهداشتی مدارس در شهرهای سلطانیه 48 درصد، ایجرود 92 درصد، ماهنشان 25 درصد، طارم 70 درصد، خرمدره 47 درصد، خدابنده 80 درصد، ابهر 81 درصد، شهر زنجان 62 درصد و میانگین استانی در این شاخص 63 درصد است.

وی با بیان اینکه شاخص یاد شده در سامانه سیب ثبت شده است گفت: در این رابطه نمره استان در ستاد ملی کرونا بطور رسمی 63 درصد اعلام شده که در مقایسه با کشور آمار چندان خوبی نیست و باید اقدامات جدی تری در این خصوص انجام گردد.

صائینی درصد موارد رعایت فاصله گذاری اجتماعی دانش آموزان در مدارس شهرهای سلطانیه و ایجرود را به ترتیب 84 و حدود 99 درصد اظهار داشت و اضافه نمود: همین شاخص در شهرهای ماهنشان 79 ، طارم 81 ، خرمدره 88، خدابنده 73 ابهر 89 و زنجان 78 درصد و میانگین استانی 97 درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد : میزان درصد رعایت غربالگری مشکوک به بیماری کرونا با توجه به برنامه هوشمند نسبت به موارد بیماری مورد پایش قرار گرفته که در این خصوص سلطانیه 55 درصد، ایجرود 79 درصد، ماهنشان 63 درصد، طارم 68، خرمدره 79 درصد، خدابنده 71 درصد، ابهر 77 درصد، شهر زنجان 62 و در مجموع میانگین استان 69 درصد اعلام شده است.

وی، با بیان اینکه رعایت بهداشت و حفاظت فردی دانش آموزان نیز در شهرهای سلطانیه 67 درصد، ایجرود 88 درصد و ماهنشان 54 درصد بوده است، گفت: این شاخص در شهرهای طارم 75 درصد، خرمدره 79 درصد، خدابنده 72 درصد، ابهر 76 درصد، زنجان 70 درصد و متوسط استانی نیز 73 درصد اعلام شده است.

صائینی اضافه نمود: درصد رعایت بهداشت و استفاده از ابزار و تجهیزات در کلاس های درس در شهر سلطانیه پایین و بالاترین آن به ایجرود اختصاص دارد که میانگین استانی 77 درصد اعلام شده است.

وی اضافه نمود: درصد رعایت بهداشت در مدارس از قبیل ضد عفونی ها و گندزدایی در استان زنجان 78 درصد است که این مهم باید به شاخص 100 درصدی برسد که در این میزان رعایت آداب بهداشتی در بین دانش آموزان پایین ترین شاخص به شهر سلطانیه به میزان 54 درصد، ایجرود 81 درصد، ماهنشان 55 درصد و میانگین استانی 58 درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، میزان رعایت دستورالعمل های مراقبت و کنترل بیماری کرونا توسط اولیای مدارس را در شهرهای سلطانیه 68 درصد و ایجرود 92 درصد اظهار داشت و گفت: میانگین استانی در این شاخص 76 درصد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط مدارس استان بر اساس چک لیست هایی روزانه توسط کارشناسان استان پایش می گردد اضافه نمود: این شاخص پس از استخراج در سامانه سیب بارگذاری می گردد.

این مسؤول با اشاره به حداکثر حضور دانش آموزان در کلاس های درس به تعداد 10 نفره اعلام کرد: برای کاهش مسائل احتمالی دانش آموزان به 2 گروه تقسیم بندی می شوند تا پروتکل ها به طور دقیق رعایت گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 376

به "خبرنگاران مدارس استان زنجان در روزهای کرونایی به لحاظ بهداشتی پایش می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدارس استان زنجان در روزهای کرونایی به لحاظ بهداشتی پایش می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید