خبرنگاران معاون وزیر تعاون: نیروی ماهر بومی متناسب با احتیاج شرکت ها تربیت می گردد

به گزارش چای قند پهلو، ایلام - خبرنگاران - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه ای گفت: تربیت نیروی ماهر بومی متناسب با احتیاج و مطابق با درخواست شرکت ها در سازمان آموزش فنی و حرفه ای دنبال می گردد.

خبرنگاران معاون وزیر تعاون: نیروی ماهر بومی متناسب با احتیاج شرکت ها تربیت می گردد

علی اوسط هاشمی شامگاه سه شنبه در بازدید از پروژه ان جی ال و نشست تربیت نیروی ماهر بومی در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی با ابراز خوشحالی از اجرای این پروژه در چنین منطقه ای که می تواند به خلق سرمایه اجتماعی، فراوری امنیت و ایجاد خوشه های صنعتی مختلف موثر واقع گردد، اضافه نمود: این مهم زمینه ساز توسعه برای استان است.

وی تاکید نمود: کوشش می گردد با تفاهم و برخورداری از حمایت استانداری و فرمانداری فرصتی فراهم گردد که زمینه ارتقای توانمندی و مهارت نیروهای محلی منطقه که از فرصت های شغلی منطبق با شان و منزلت مرزنشینی برخوردار نیستند فراهم گردد و نیروهای جوان و جویای کار و بخصوص تحصیلکرده در رشته های مختلف در اولویت نگاه این مجموعه ها برای جذب باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مسائل نیروهای غیربومی به لحاظ استقرار و رفت وآمد و شرایط آب و هوایی، گفت: برای امنیت پرسنل و ایجاد اشتغال پایدار می توانیم اولویت را به نیروهای بومی منطقه بدهیم که سازمان فنی و حرفه ای این گام را برداشته است و تفاهمی در این زمینه دارد که باید بازنگری گردد و منطبق با حجم نیرو و آینده این مجموعه با خوشه های زیر مجموعه اش بتواند کار کند.

وی ایمنی در جهت کاهش حوادث کارگاهی، پالایشگاهی و کاری را از ماموریت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و اضافه نمود: فنی و حرفه ای در این بخش آماده همکاری است.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه فناوری رو به تغییر است و هر واحد صنعتی امروز سعی در استفاده از بهترین دستاوردهای فناوری را دارد، گفت: وقتی چنین نگرشی وجود دارد تربیت نیروهای ماهر و توانمند و آشنا به رایانه و زبان انگلیسی می تواند تسهیل در یادگیری و انعطاف در جهت تطبیق با احتیاج کارفرما را در کارگر ایجاد کند و کارفرما با احساس آرامش و ثبات شغلی برای نیروهای منطقه شکل گیرد.

وی به تربیت نیروها منطبق با تقاضای شرکت ها، اشاره نمود و یادآور شد: نیروهای برخوردار از مدارک آموزش فنی و حرفه ای مورد سنجش قرار می گیرند و بخاطر اینکه بتوانیم موقعیت برای کارآموز تثبیت کنیم به آموزش های دوگانه روی می آوریم.

معاون وزیر تعاون به ظرفیت های کشاورزی دهلران هم اشاره نمود و اضافه نمود: احتیاج است در مورد کارگاه کشاورزی در منطقه اقدام گردد و به این ظرفیت مهم و آموزش های لازم در این خصوص دقت گردد.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار ایلام هم به سوابق استان ایلام و شهرستان دهلران در دفاع مقدس اشاره نمود و گفت: سازمان فنی و حرفه ای در مهارت آموزی اقدامات خوبی داشته و احتیاج است با توجه به ظرفیت های استان ایلام این نگاه دوچندان لحاظ گردد چون درنفت و گاز، سامانه گرمسیری، رودخانه های مرزی و کشاورزی و صنعت اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است.

معروف بسطامی ابراز امیدواری کرد: در پروژه ها نگاه بومی محوری بیش از پیش لحاظ گردد.

فرماندار دهلران هم به ظرفیت ها، وسعت، تعداد بخش ها، جمعیت و 220کیلومتر مرز مشترک شهرستان با کشور عراق اشاره نمود و اضافه نمود: دهلران به لحاظ کشاورزی و فراوریات کشاورزی برای استان مهم وحائز اهمیت است و ارزش فراوریات کشاورزی این شهرستان در سال 10هزار میلیارد ریال است بنابراین اختصاص مربی آموزشی در حوزه کشاورزی برای شهرستان لازم است.

مجید عسگری با اشاره به فعالیت ان جی ال، پتروشیمی و سرمایه گذاری ها در این دو پروژه گفت: سهم سرمایه گذاری در این حوزه قبل از این دولت کمتر از 10 درصد کل استان است و با اقدامات در حوزه نفت و گاز و سرمایه گذاری هایی که در این حوزه در حال اجرا است میزان سرمایه گذاری در حوزه شهرستان امروز نسبتی تقریبا معادل 62 درصد کل سهم سرمایه گذاری استان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار دهلران به اشتغال در بخش صنعت هم اشاره نمود و یادآور شد: در این بخش قبل از دولت تدبیر و امید سهم ما در سبد استان کمتر از 10 درصد بود که امروز شاهد ارتقای آن تا 22 درصد هستیم.

وی خواهان ایجاد مراکز فنی و حرفه ای در بخش های پنجگانه شهرستان شد و اضافه نمود: دهلران با وجود اینکه قطب کشاورزی استان است ولی مربی نداریم و این مهم مغفول واقع شده است و احتیاج است سازمان آموزش فنی و حرفه ای در زمینه تربیت نیروی ماهر بیش از پیش در مناطق ما وارد عمل گردد.

عسگری به خسارات کرونا به اصناف اشاره نمود و گفت: اصناف ما بدلیل خویش فرما بودن از این طرح کمترین بهره مندی را دارند و احتیاج است در سامانه کارا اصلاح لازم برای بهره مندی این قشر فراهم گردد.

وی به خسارات چشمه های آبگرم دهلران به وسایل برقی مردم و تاثیرات بر سلامتی آنان اشاره نمود و اضافه نمود: احتیاج است به تعمیر و تجهیز وسایل سرمایشی فنی و حرفه ای در شهرستان توجه ویژه گردد.

حضور در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه تعاون، رؤسای ادارات، مراکز شهرستان، اعضای مجمع کارشناسان و مربیان، نماینده انجمن صنفی آکادمی های آزاد استان و کارکنان از برنامه های سفر معاون وزیر تعاون و رئیس سازمان فنی و حرفه ای به ایلام است.

بازدید از شهرستان دهلران و آنالیز ظرفیت های آموزش مهارتی شرکت های پتروشیمی، نفت و گاز، حضور در جلسه مشترک کمیسیون کارگری و شورای اشتغال شهرستان دهلران، بازدید از کارگاه های آموزشی جدید و اشتغالزا و برگزاری نشست شورای مهارت با حضور استاندار ایلام از دیگر برنامه های سفر 2 روزه علی اوسط هاشمی به ایلام است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 249

به "خبرنگاران معاون وزیر تعاون: نیروی ماهر بومی متناسب با احتیاج شرکت ها تربیت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر تعاون: نیروی ماهر بومی متناسب با احتیاج شرکت ها تربیت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید