خبرنگاران واکسیناسیون مجریان غربالگری سلامت در مبادی مرزی خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش چای قند پهلو، مشهد- خبرنگاران- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از آغاز واکسیناسیون امدادگران مجری طرح غربالگری سلامت گردشگران خارجی، در مبادی مرزی این استان خبر داد.

خبرنگاران واکسیناسیون مجریان غربالگری سلامت در مبادی مرزی خراسان رضوی آغاز شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

غلامرضا صیادی روز شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار خبرنگاران گفت: طرح مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی استان از 25 اسفند پارسال به منظور سنجش مسافران خارجی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی آغاز شد که تا خاتمه اردیبهشت امسال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح 2 قرارگاه مرزی شامل مرز هوایی در بخش پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز زمینی در دوغارون شهرستان تایباد به منظور استقرار نیروهای هلال احمر انتخاب شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: در راستای تامین سلامت امدادگران مجری این طرح واکسیناسیون آنان در این 2 پایگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل فرودگاه شهید هاشمی نژاد از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و در مرز دوغارون نیز از این هفته کلید می خورد.

صیادی افزود: در این راستا تعداد 160 امدادگر و نجاتگر در برابر بیماری کووید 19 واکسینه می شوند.

این مسوول ادامه داد: با توجه به نوع شغل و ارتباط فراوان امدادگران و نجاتگران پایگاههای جاده ای و بین شهری هلال احمر، درخواست در اولویت قرار دریافت و واکسینه کردن امدادگران و نجاتگران این بخش نیز به متولیان ارائه شده است.

صیادی گفت: طبق پیگیری اجرا شده قرار شد این درخواست بررسی و طی روزهای آینده نتیجه آن اعلام شود که در صورت موافقت، 900 نفر امدادگر و نجاتگر پایگاههای بین جاده ای و بین شهری هلال احمر خراسان رضوی نیز در برابر ویروس کرونا واکسینه می شوند.

هم اکنون تعداد 32 پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت در محورهای خراسان رضوی مستقر است.

در اجرای طرح مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی از 25 اسفند پارسال تا به امروز 48 هزار و 572 مسافر خارجی در ورودی های خراسان رضوی تب سنجی و سلامتشان از نظر ابتلا به کرونا پایش شد؛ از این تعداد هزار و 418 مسافر مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند که برای آزمایش فوری و پی. سی. آر معرفی و برای تشخیص قطعی، آزمایش لازم از آنان گرفته شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 838

به "خبرنگاران واکسیناسیون مجریان غربالگری سلامت در مبادی مرزی خراسان رضوی آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکسیناسیون مجریان غربالگری سلامت در مبادی مرزی خراسان رضوی آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید