درختان باغ زندگی و باغ خاطره ارتباط میان شهروندان و محیط زیست

به گزارش چای قند پهلو، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پلاک های ثبت شده بر روی درختان باغ زندگی و باغ خاطره دائمی هستند و بر اساس موقعیت مکانی ثبت می گردد و کیو آر کدی نیز بر روی پلاک درختان تعبیه شده است که شهروندان بر آن اساس می توانند در ختان را ردیابی و رصد نمایند در واقع این درختان ارتباطی را میان شهروندان و محیط زیست ایجاد می نماید.

درختان باغ زندگی و باغ خاطره ارتباط میان شهروندان و محیط زیست

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران خراسان رضوی، مهدی یعقوبی در آیین رونمایی از مجموعه باغ زندگی و باغ خاطره که با حضور محمدرضا کلایی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد و شهناز زمارم عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از مسئولان شهری و استانی برگزارش شده بود، اظهار کرد: امروز 15 اسفند روز درختکاری با حضور شهروندان در کمربند سبز مشهد برگزار گردید و در این مراسم از دو مجموعه باغ زندگی و باغ خاطره رونمایی شد.

وی اضافه نمود: باغ زندگی برای تازه مزدوجین و تازه متولدین و باغ خاطره برای یادبود درگذشتگان و اهدا نمایندگان عضو آماده سازی شده است که شهروندان می توانند نهال جدید را کاشته و یا بر روی درختان قدیمی پلاک گذاری نمایند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اعلام کرد: این طرح تداوم خواهد داشت و شهروندان در طول هر ماه می توانند ثبت نام را انجام داده و آدینه آخر هر ماه چنین مراسمی برای کاشت درختان برگزار خواهد شد.

یعقوبی اعلام کرد: پلاک های ثبت شده بر روی درختان دائمی هستند و بر اساس موقعیت مکانی ثبت می گردد و کیو آر کدی نیز بر روی پلاک درختان تعبیه شده است که شهروندان بر آن اساس می توانند در ختان را ردیابی و رصد نمایند در واقع این درختان ارتباطی را میان شهروندان و محیط زیست ایجاد می نماید.

وی اضافه نمود: در عرصه کمربند سبز کاشت حدود 30 هکتار یعنی بالغ بر 15 هزار اصله درخت پیش بینی شده است. همچنین در پارک بهار نیز پنج هکتار برای کاشت درختان در نظر گرفته شده است و در صورت استقبال مردم این میزان توسعه پیدا خواهد نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 708

به "درختان باغ زندگی و باغ خاطره ارتباط میان شهروندان و محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درختان باغ زندگی و باغ خاطره ارتباط میان شهروندان و محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید