دریای خزر از نظر نفت و گاز جزو مناطق بکر دنیا است ، شروع عملیات اکتشاف نفت و گاز در شمال کشور خبرنگاران

به گزارش چای قند پهلو، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: پس از انجام مراحل مطالعاتی و زمین شناسی با مکان یابی اجرا شده اولین دستگاه دکل حفاری وارد گلستان شده است و بزودی دومین دکل حفاری نیز وارد استان می گردد.

دریای خزر از نظر نفت و گاز جزو مناطق بکر دنیا است ، شروع عملیات اکتشاف نفت و گاز در شمال کشور خبرنگاران

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره اکتشاف نفت و گاز در دریا خزر، اظهار کرد: با کوشش های مجمع نمایندگان استان گلستان و پیگیری استاندار استان برای اولین بار شاهد شروع عملیات حفاری در شمال کشور برای دستیابی به منابع نفت و گاز هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته با توجه به تمرکز استخراج نفت و گاز در جنوب کشور، اکتشاف و بهره برداری از منابع زیر زمینی در حاشیه دریای خزر مغفول مانده است که باید این ظرفیت عملیاتی گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های اجرا شده در کمیسیون انرژی و برگزاری جلسات متعدد با وزیر نفت و آقای هندی مدیریت اکتشاف وزارت نفت امیدواریم در سال های آینده همچون سایر کشور های حوزه خزر بتوانیم بهره برداری از منابع نفت و گاز را شروع کنیم.

سنگدوینی با بیان اینکه این امر می تواند صندلی ایران در تولیدات مواد خام نفت و گاز را در دنیا ارتقا دهد، توضیح داد: پس از انجام مراحل مطالعاتی و زمین شناسی با مکان یابی اجرا شده اولین دستگاه دکل حفاری وارد گلستان شده است و بزودی دومین دکل حفاری نیز وارد استان می گردد.

وی تاکید نمود: دریای خزر به عنوان عظیم ترین دریاچه دنیا با دارا بودن نزدیک به 40 درصد مجموع مساحت دریاچه های دنیا از حیث ذخایر نفت و گاز جزو مناطق به نسبت بکر دنیا به شمار می آید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دریای خزر پس از منطقه خلیج فارس و سیبری سومین منبع انرژی دنیا است که بر اساس اعلام سازمان انرژی دنیای مجموع ذخایر تاییدشده نفت خام و گاز طبیعی دریای خزر بالغ بر 100 میلیارد بشکه نفت و 12 تریلیون متر مکعب گاز تخمین زده شده؛ ارقامی که به وضوح نشان می دهد دریای خزر افزون بر موقعیت ژئوپلیتیک، به لحاظ ذخایر نفت و گاز اهمیت زیادی برای کشور های حاشیه دریای خزر دارد که می تواند برای آیندگان سرمایه مهمی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 682

به "دریای خزر از نظر نفت و گاز جزو مناطق بکر دنیا است ، شروع عملیات اکتشاف نفت و گاز در شمال کشور خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریای خزر از نظر نفت و گاز جزو مناطق بکر دنیا است ، شروع عملیات اکتشاف نفت و گاز در شمال کشور خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید