رونمایی از زندگی خانوادگی جانبازان در قم

به گزارش چای قند پهلو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قم، از کتاب زندگی خانوادگی جانبازان با حضور حسین غریب سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، فهیمه نظری ناشر، قاسم اویسی فردویی مولف کتاب و جمعی از خانواده شهدا به وسیله موسسه فرهنگی هنری اندیشه و هنر فاخته با همکاری موسسه دنیای کتاب قم رونمایی شد.

رونمایی از زندگی خانوادگی جانبازان در قم

فریده ملاعسگری که برگزاری این نشست را برعهده داشت درباره این اثر گفت: این پژوهش بر اساس تجربه زیسته جانباز قطع نخاعی 70 درصد شکل گرفته و به صورت یک پژوهش علمی جامعه شناختی تألیف آن دو سال زمان برده است.

ملاعسگری توضیح داد: این اثر برای نخستین بار در ایران به زوایای گوناگون صوری و محتوایی مسائل زندگی خانوادگی جانبازان در سه حوزه فردی، اجتماعی و خانوادگی با رویکردی جامعه شناختی پرداخته است.

وی هدف از برگزاری این نشست را معرفی این پژوهش ارزشمند بیان نمود و گفت: هدف اصلی تجلیل از رشادت های جانبازان و ایثارگران و مسائلی است که آن ها در زندگی خانوادگی با آن روبرو هستند.

در ادامه این برنامه قاسم اویسی فردویی جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران، جانباز نخاعی و نویسنده اثر با اشاره به ویژگی های این کتاب، افزود: این اثر با رویکرد جامعه شناختی به زندگی خانوادگی جانبازان پرداخته و واقعیت های زندگی این قشر را روایت می نماید.

وی بیان نمود: در این اثر مسائل زندگی جانبازان در سه ابعاد فردی، اجتماعی و خانوادگی آنالیز شده اما تمرکز اصلی آن بر مسائل خانوادگی آن ها است.

این نویسنده یادآور شد: در این پژوهش مسائل زندگی جانبازان درزمینه تشکیل خانواده، عوارض و پیامدهای ازدواج آن ها در آینده، فرزند آوری، نقش مضاعف همسران این قشر و چالش های ناشی از آن موردآنالیز قرارگرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 1152

به "رونمایی از زندگی خانوادگی جانبازان در قم" امتیاز دهید

1 کاربر به "رونمایی از زندگی خانوادگی جانبازان در قم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از زندگی خانوادگی جانبازان در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید