رکورد جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، عبور شرایط کرونایی بویراحمد از قرمز

به گزارش چای قند پهلو، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کروناویروس استان به 172 نفر خبر داد و گفت: طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 3 هم استانی بر اثر ابتلا به این بیماری ویروسی جان خود را از دست دادند.

رکورد جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، عبور شرایط کرونایی بویراحمد از قرمز

دکتر پرویز یزدان پناه اضافه کرد: هم اکنون 324 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 126 بیمار کرونایی قطعی بوده و 22 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

وی شرح داد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد 9230 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از 383 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد حدود 100 مورد مثبت، کهگیلویه و گچساران و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود.

یزدانپناه تاکید کرد: متأسفانه شهرستان بویراحمد از شرایط قرمز نیز عبور کرده است و با ادامه این فرایند شرایط بحرانی تر خواهد شد.

وی ادامه داد: ساده انگاری و بی تفاوتی بخش عمده ای از جامعه و بی احتیاطی و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی عامل ایجاد شرایط کنونی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید بر اینکه میزان استفاده از ماسک توسط مردم باید به حداکثر برسد، بیان نمود: چنانچه کمتر از 90 درصد مردم ماسک بزنند در جلوگیری از انتقال ویروس موفقیتی حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یزدانپناه گفت: خانه امن ترین مکان به ویژه برای مادران باردار و گروه های آسیب پذیر و دارای بیماری های زمینه ای است و در خانه ماندن باید بیشتر ترویج یابد چرا که اوضاع خیابان ها، مراکز خرید و معابر شلوغ استان به هیچ وجه مطلوب نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 435

به "رکورد جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، عبور شرایط کرونایی بویراحمد از قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد، عبور شرایط کرونایی بویراحمد از قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید