سامانه جامع صدور کد شناساگر دیجیتال (DOR) آثار علمی رونمایی شد

به گزارش چای قند پهلو، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سامانه جامع صدور کد شناساگر دیجیتال (DOR) رونمایی شد.

سامانه جامع صدور کد شناساگر دیجیتال (DOR) آثار علمی رونمایی شد

صبح امروز با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سامانه جامع صدور کد شناساگر دیجیتال (DOR) رونمایی شد. سامانه جامع صدور کد شناساگر دیجیتال (DOR) در سطح بین المللی و در راستای تحقق جهش فراوری در خدمات رسانی به جامعه علمی کشور از سوی پایگاه استنادی دنیا اسلام پیاده سازی شد.

شناسه دیجیتال اشیاء یا (DOR) Digital Object Recognizer، یک کد منحصر به فرد برای هر شی و همانند اثر انگشت برای آنها است. کد بین المللی DOR به مقاله نشریه و همایش، کتاب، سرانجام نامه، آثار هنری، نرم افزار و ... تعلق می گیرد. این شناسه همانند یک بارکد برای شناسایی اشیاء عمل می نماید که با دریافت کد DOR در سامانه با آدرس https:،،dorl.net ، به شیء یک لینک اختصاص داده می گردد و دسترسی به اطلاعات آن همیشه امکان پذیر خواهد بود.

در حال حاضر پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام وب سرویس فراوری شناسه DOR را برای سامانه های مدیریت نشریات ارائه نموده است که نشریات می توانند از سایت نشریه خود برای هر مقاله با یک کلیک درخواست شناسه کند.

پروژه کد شناساگر دیجیتال (DOR) ابتدا توسط گروه مدیریت پژوهشی مدیریت اطلاعات مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در قالب یک طرح پژوهشی برای نشریات فارسی ارائه شده بود که در سال 1399 سامانه جامع صدور کد شناساگر دیجیتال (DOR) به صورت کاملا استاندارد و کاربردی توسط گروه های تحقیق و توسعه، برنامه نویسی استنادی و تجزیه و تحلیل منابع پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام(ISC) به طور کامل باز طراحی، پیاده سازی و برای صدور کد شناساگر دیجیتال برای کلیه فعالیتهای پژوهشی، فناورانه، نوآورانه و نیز آثار هنری و نرم افزار فراهم شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 663

به "سامانه جامع صدور کد شناساگر دیجیتال (DOR) آثار علمی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه جامع صدور کد شناساگر دیجیتال (DOR) آثار علمی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید