سودان، توافق پایگاه دریایی با روسیه را بازنگری می نماید

به گزارش چای قند پهلو، رئیس ستاد کل ارتش سودان گفت از آنجا که بعضی از شرایط توافق پایگاه دریایی با روسیه در جهت منافع کشور نیست این توافق مورد بازنگری قرار می گیرد.

سودان، توافق پایگاه دریایی با روسیه را بازنگری می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری تاس، محمد عثمان الحسین، رئیس ستاد مشترک ارتش سودان در مصاحبهیی با شبکه تلویزیونی نیل آبی گفت: در حال حاضر، ما در حال مصاحبه برای آنالیز احتاقتصادی این توافق هستیم تا مطمئن شویم که منافع و شرایط ما نیز در این توافق آمده است. بعضی از شروط این توافق به طور قطع به ضرر سودان است.

وی ادامه داد: این توافق در دولت قبلی سودان امضا شد اما هرگز توسط مجلس کشور به تصویب نرسید چون تایید یک معاهده بین المللی نیازمند این فرایند است. بعضی از توافق ها هنوز به صورت حقوقی برای ما الزام آور نیستند و ما فرصت داریم تا اصلاحات و تغییراتی را برای این توافق که درباره همکاری نظامی با روسیه در دریای سرخ است ایجاد کنیم که به نفع ما هم تمام گردد.

این ژنرال سودانی همچنین گفت، این توافق در صورتی اجرایی می گردد که به صورت مشترک به نفع ما نیز باشد و برای منافع سودان ضرری به بار نیاورد.

وی ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکای نظامی با آمریکا گفت: پیشتر سودان همکاری نظامی خود را به چین و روسیه محدود نموده بود اما حالا و پس از اینکه سودان از لیست کشورهای حامی اقتصادی تروریست های بین المللی خارج شده، می توانیم با کشورهای غربی و آمریکا همکاری داشته باشیم.

وی ارتباط بین آنالیز این توافق با روسیه و بهبود همکاری با واشنگتن را رد کرد.

در آوریل 2021، دولت خارطوم اعلام نمود که توافق همکاری نظامی با روسیه را به حالت تعلیق در می آورد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: ghand-pahlu.ir شناسه مطلب: 870

به "سودان، توافق پایگاه دریایی با روسیه را بازنگری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، توافق پایگاه دریایی با روسیه را بازنگری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید